• charlottev

lite idéer tack

Den här klänningen ska jag ha den 2 februari.

Hade en a-linjeklänning utan axelband men ändrade mig förra veckan så nu måste jag tänka om lite eftersom det är en helt annan typ av modell =)

Frågor:

* Hel/halvuppsättning? (hade tänkt halvuppsättning först)

* midjelång slöja? (hade bestämt slöja)

* vad skulle ni ha valt för halsband? bara nått litet eller typ strass eller inget?

*underkjol?

Har beställt en pälskrage och ev ska jag ha vita långa handskar

Kom med idéer, hissa och dissa =)

• Svar på tråden lite idéer tack
  • Chicita

Underkjol ja...
    Något åt det här hållet så att den inte ger så mycket volym ända från höfterna

Jag skulle satsat på en halvuppsättning, alternativt en väldigt luftig och fin uppsättning
    Typ

Och varför inte ett enkelt halsband (kanske pärlor) men som hänger ner bak i nacken i urringningen...

Slöja... tja jag tycker ju faktiskt att mantillan på bilden är väldigt vacker och jag skulle nog själv satsat på något sånt.
    När det gäller handskar så hade jag hellre satsat på något typ
    Wedding Gloves, ivory lace gloves, collar, Fingerless Gloves, ivory wedding gown, off  cuffs, cuff wedding bride, bridal gloves, Ivory-,

Det är hur jag hade stylat det...
    Flört

• charlottev

Tack =) skönt med lite inspiration nu när man varit inställd på något annat =)

• Chicita

Ja man snöar lätt in på en tanke också. 
    Så det kan ju antingen vara bra att få bekräftat att det är ett bra val (eller rätt tänkt) eller få höra att man kanske tänkt lite "fel"...
    För ibland blir man så fast vid en tanke att man inte ser att det kanske inte funkar i praktiken.

Sen är det ju givetvis en fråga om tycke och smak också. Det jag tycker passar ihop kanske du eller någon annan är helt fruktansvärt fult. Flört 
    Men ja just bara det där att få en annan tanke kan vara hjälpsamt - även om den tanken är "men jisses hur tänker hon egentligen?" 

• charlottev

Nån mer som har någon tanke? =)

• Limba

Klänningen är väldigt vacker, speciellt där bak i kjolen! Väldigt romantisk stil!
    Spontana reaktionen är att jag hade nog inte haft slöja till den. 

Uppsatt hår typ

eller lite lösare typ

kanske med ett glittrigt diadem, 
    eller inget diadem och fina hängande örhängen alltså nåt sånt här

Och ett par lite tunnare, mindre spetshandskar!

• Power of Love
    charlottev skrev 2013-01-12 20:56:03 följande:

Den här klänningen ska jag ha den 2 februari.

Vilken underbar klänning! Var har du köpt den och vad kostade den?
  • charlottev

Power of love: den är köpt via ebay för ca1200kr och den är lika fin i verkligheten =)

Lutar åt en lösare heluppsättning nu iaf,

tack för tipsen =)

• Lakinna

Jättefint allt ovan. Ville bara säga att jag tyckte chicitas förslag med halsbandet var jättebra, kul att kunna dra blickarna till ryggen när det är så fin urringning bak.

• kitkät

Eftersom klänningen inte direkt är enkel och det "händer" mycket, med bredare axelband, volanger bak, broderier, långt släp etc så skulle jag försöka tona ner accessorerna för att det inte ska bli för mycket. 

- En lösare heluppsättning av håret, eftersom klänningen har lite bredare axelband, så tror jag det är snyggare än halvuppsättning. 

- Jag tycker slöjan som är på bilden känns för mycket för klänningen, just för att den också har broderier... Det blir på något sätt "kaka på kaka"-effekt. Jag skulle nog valt en enklare midjekort slöja. 

- Ett litet, enkelt halsband tycker jag. Hade klänningen varit axelbandslös hade det varit fint med t ex strasshalsband, men i ditt fall så tror jag det blir mycket snyggare och elegantare med ett litet, enkelt halsband.

Och till skillnad från Chicita, så tycker jag absolut inte att du ska ha ett halsband som hänger ner i urringningen baktill. Det blir bara alldeles för mycket. Du har redan volanger, ganska långt släp och "strassbrosch" bak (ser det ut som iaf), så skippa ett sådant smycke tycker jag Glad

• msE

en idé är att bildsöka på google, då får du upp liknande bilder som den du har i trådstarten, massa brudklänningar i liknande snitt men med olika styling till :)

• charlottev
    msE skrev 2013-01-15 23:13:31 följande:
    en idé är att bildsöka på google, då får du upp liknande bilder som den du har i trådstarten, massa brudklänningar i liknande snitt men med olika styling till :)
    Tack, vilken bra idé, ska googla nu =)
Svar på tråden lite idéer tack