• 20 juli 2013

Eldshow

Hej brudar:)

Vi är sugna på att ha en kortare eldshow under vår bröllopsfest på Rånäs slott 20 juli i sommar. Vi skulle vilja ha det i första pausen efter att bandet har spelat och har tänkt att det ska avslutas med att alla tänder varsin "himmel lykta" som får flyger iväg.

Jag har kollat runt lite och det finns några namn som återkommer men tänkte höra om någon här har någon att rekomendera?
    Bröllopsbudgetet är spräckt för länge sen:) så har inte möjlighet att betala allt för mycket för det heller. Någon som har en ide om vad det kan kosta?

1000, 1000 tack och jag hoppas att er dag blir precis så underbar som ni tänkt er!

Åsa

• Svar på tråden Eldshow
  • Chicita

TRiX rekommenderar jag väldigt varmt 
    Dom körde eldshow på vårt bröllop och folk pratar om det än i dag över ett år senare Glad 
    Maila producenten Cheyenne (du hittar adressen på deras hemsida www.gycklarna.com/  )

Jag kan inte säga något speciellt pris för jag vet inte om vi fick ett specialpris eller inte. Men vi fick välja hur många av dom som skulle komma och betala per person.

Här är några bilder från eldshowen. Och jag har många många mer i fotoalbumen på facebook om du vill se referenser.
    Annars kan du söka efter TRiX eller medeltidsveckan på youtube och se filmer på deras uppträdanden Glad

• 20 juli 2013

1000 tack! Det ser helt fantastiskt ut. Kanske till och med lite for fantastiskt for var budget:) men jag ska natruligtvis kontakta dem och se om vi kan fa till nagot som funkar. 

Jattetack igen! 

• Chicita
    20 juli 2013 skrev 2013-01-10 20:56:27 följande:
    1000 tack! Det ser helt fantastiskt ut. Kanske till och med lite for fantastiskt for var budget:) men jag ska natruligtvis kontakta dem och se om vi kan fa till nagot som funkar. 

Jattetack igen! 
    Tja... Alla som var med på bröllopet undrade hur vi hade haft råd.
    Den minsta gissningen på kostnad var ungefär 3 gånger så hög mot vad notan faktiskt landade på Flört 
    Så jag tycker att dom är väldigt rimliga med tanke på vad man får för pengarna...
    Jag vågar nog påstå att dom är Sveriges bästa eldshowsartister... och om någon säger emot (och har fog för det) så är nog TRiX med i topstriden ändå.
    Och dom är ändå väldigt ödmjuka och trevliga att ha och göra med Solig 

Åh jösses vad jag längtar till v 32 nu och medeltidsveckan på Gotland...
    Ju mer jag pratar om dom (TRiX alltså) destå mer längtar jag dit nu.

Hur som helst, lycka till.
    Hälsa Cheyenne från "hon med medeltidsbröllopet i Borlänge" Flört 
  • Colin

eldsjal.org är ett forum för eldkonst etc, där kanske du hittar någon också, vet en del vänner i sydsverige som håller på och är aktiva där så...

• 20 juli 2013

Tack Chicita! Jag har kontaktat henne och får se vad hon kommer tillbaka med. Jag förstår att du inte vill berätta vad ni betalade men är det ett 1- eller 2-siffrigt belopp?

Jag kollar in eldsjäl.org också. 1000 tack igen för tipsen!

• Chicita
    20 juli 2013 skrev 2013-01-11 12:23:43 följande:

Tack Chicita! Jag har kontaktat henne och får se vad hon kommer tillbaka med. Jag förstår att du inte vill berätta vad ni betalade men är det ett 1- eller 2-siffrigt belopp?

Jag kollar in eldsjäl.org också. 1000 tack igen för tipsen!

Ett eller tvåsiffrigt...?
    Tja lite mer än en tjuga gick det på i alla fall kan jag säga Flört 

Vi betalade ju per gycklare och valde att alla 4 som var hemma och villiga vid tiden för bröllopet skulle få vara med. Det kändes elakt att bara välja en eller två (och så blir ju showen bättre också). Men med resekostnad + övernattning för alla 4 gycklarna så blev det en bit under 10.000:-
    Hur stor bit säger jag inte Flört 

Lägsta gissningen från gästerna var 28.000:- och högsta var 40.000:-  så det kändes ju som att vi fick en hel del för pengarna om man säger så. 
  • 20 juli 2013

haha, tack. menade saklart under eller over 10.000. Tack snalla for all hjalp igen. Det later som ett riktigt bra pris!!!

• Chicita
    20 juli 2013 skrev 2013-01-12 22:41:19 följande:
    haha, tack. menade saklart under eller over 10.000. Tack snalla for all hjalp igen. Det later som ett riktigt bra pris!!!
    Ja det hade varit lite billigt annars Flört
    Men ja jag tyckte att det var ett vettigt pris för 4 personer.
    Dom gycklade under middagen också. Eller rättare sagt mellan serveringarna.
    Bland annat blev jag upplockad och hamnade i mitten när två av dom jonglerade med knivar Flört 
    Ett riktigt roligt minne Solig

• Chicita

Tack Cantaton Glad

Jag gillar minen på gycklaren i bakgrunden... Ser ut som om han inte litar fullt lika mycket på sina kollegor som jag gör Tungan ute

• PiaB

Åh vad häftigt! Ska nog höra med särbon vad han skulle tycka om något sådant på bröllopet

• 20 juli 2013

Ser ju super haftigt ut!!! Trakigt nog var de redan uppbokade var dag da de ar i Visby och kor medeltidsshow i kyrkruinerna. 
    Jag far leta vidare men tack for all hjalp!!! 

• Chicita
    20 juli 2013 skrev 2013-01-15 13:25:25 följande:
    Ser ju super haftigt ut!!! Trakigt nog var de redan uppbokade var dag da de ar i Visby och kor medeltidsshow i kyrkruinerna. 
    Jag far leta vidare men tack for all hjalp!!! 
    Attans... har dom redan börjat då...
    Det brukar inte vara förrän vecka 32 (smygpremiär Lördag / söndag vecka 31). 
  • Forever

Min systerson är med i en grupp som heter Spitfire. De är väldigt duktiga och har bl a uppträtt på Stadsgalan i Jönköping. Vill du ha hans kontaktuppgifter så kan jag hjälpa dig med det.Solig

• Sara 120707

TS:

Kan inte skriva i tråden pga reklamregler men har det inte löst sig så kan du skicka mig ett PM

• 20 juli 2013
    Forever skrev 2013-02-12 10:16:23 följande:
    Min systerson är med i en grupp som heter Spitfire. De är väldigt duktiga och har bl a uppträtt på Stadsgalan i Jönköping. Vill du ha hans kontaktuppgifter så kan jag hjälpa dig med det.Solig
    Hej Forever,
    Missade helt detta inlagg!... 
    Jag letar fortfarande sa skulle hemskt garna ha din systersons kontaktuppgifter.

1000 tack! 
  • Forever
    20 juli 2013 skrev 2013-02-23 14:25:21 följande:
    Hej Forever,
    Missade helt detta inlagg!... 
    Jag letar fortfarande sa skulle hemskt garna ha din systersons kontaktuppgifter.

1000 tack! 
    Självklart kan du få hans uppgifter.
    Har du någon email jag kan skicka till?
    Eller... om du inte vill lägga ut den här, så kan du få min och maila mig Skrattande
    awarwen@gmail.com

Vi hörs... Glad
Svar på tråden Eldshow