• schmock

schalin virvla eller himla?

Jag har liksom en rundad förlovningsring, och som det ser ut på bilderna till virvla och himla så ser de, tja, inte rundade ut.

Men det är verkligen en sån jag skulle vilja ha som vigselring. Men de passar väl inte ihop då? Har ni blandade ringar och hur ser de ut då?
    Eller finns det liknande ringar som är rundade?

• Svar på tråden schalin virvla eller himla?
  • 130810

Man kan oftast byta "skena" på Schalins ringar :) Hör med din guldsmed så kan de säkert beställa en med rundad "skena".

• schmock
    Tilda93 skrev 2013-01-09 15:51:59 följande:
    Kolla in på www.schalins.com så kan du kombinera dina ringar :)
    Tack, men jag gillar inte de som passar Drömmer typiskt nog.
    130810 skrev 2013-01-09 09:19:01 följande:
    Man kan oftast byta "skena" på Schalins ringar :) Hör med din guldsmed så kan de säkert beställa en med rundad "skena".
    Det får jag göra, det viiste jag faktiskt inte ens om.

Tack för era svar!
  • MariaochDaniel
    schmock skrev 2013-01-09 08:56:43 följande:
    Jag har liksom en rundad förlovningsring, och som det ser ut på bilderna till virvla och himla så ser de, tja, inte rundade ut.

Men det är verkligen en sån jag skulle vilja ha som vigselring. Men de passar väl inte ihop då? Har ni blandade ringar och hur ser de ut då?
    Eller finns det liknande ringar som är rundade?
    Jag har en schalin förlovningsring som är rundad och kommer att ha en schalin himla till den.
    Enligt min juvelerare så går det att byta skena MEN jag tycker inte att det gjorde så mycket att den ena var mer rundad än den andra.

Har du provat båda ihop? Mitt tips är att göra det annars, då ser du direkt om det blir snyggt eller inte.
  • schmock
    MariaochDaniel skrev 2013-01-11 18:55:15 följande:
    Jag har en schalin förlovningsring som är rundad och kommer att ha en schalin himla till den.
    Enligt min juvelerare så går det att byta skena MEN jag tycker inte att det gjorde så mycket att den ena var mer rundad än den andra.

Har du provat båda ihop? Mitt tips är att göra det annars, då ser du direkt om det blir snyggt eller inte.
    Har du en bild på dina ringar?
    Jag tänker ju lite också att himla/virvla kanske inte blir så snygga heller om skenan är rundad. Jag får höra på affären. Men det skulle vara kul att se en bild.
Svar på tråden schalin virvla eller himla?