behöver goda råd å tips om hur man kan få ett bra billigt bröllop
jah och min fästman vill gifta oss men behöver tips och råd! vi vill gifta oss detta året!
jah och min fästman vill gifta oss men behöver tips och råd! vi vill gifta oss detta året!
Kolla mycket beg, kolla tradera, esty!? Och andra sidor efter lite billigare alternativ :) Jag och min sambo ska ha budget bröllop :) Vad tycker ni är viktigast att ha på bröllopet? Alltså vilket vill ni lägga mest pengar på och vilket kan ni skära ner på? :)
Hur mycket kan/vill ni spendera?
Hur många gäster vill ni ha?
Går ju att göra i princip gratis om man vill snåla ordentligt : )
Vi tänkt iaf jag kyrkbröllop med bröllopsklänning å han kostym typ å de ska vara dom närmsta ska vara med isf å några vänner. Vi vet inte om viri skka ha 2 ringar eller inte e typ mest jag som planerar för han tycker det är brudens dag
Jag har köpt min brudklänning, skor, smycken, två tärnklänningar och våra ringar på eBay. Alltihop har kostat 4000
Sedan beror det på hur ni vill göra. Vara på restaurang så är det bara att ta in prisförslag och jämföra. Fixa allt själv så är en viktig sak att hitta en lokal som finns allt från gratis till väldigt dyra. Ett mellanting och vara i lokal men med catering så gäller det också att ta in prisförslag.
Fundera på hur många ni vill bjuda. Vill ni bjuda på fika eller middag. Vill ni bjuda på allt eller ta sk. kuvertavgift. Bjuda på mat men inte dryck. Alkohol eller inte, o.s.v.
Kolla klänning på ebay är mitt råd. Din sambo kanske redan har en kostym. Vad vill du lägga på blombukett. Funkar det med en enkel t.exen kalla? Kan ni ha festen hemma, på landet eller låna nån lokal? Ni måste bestämma vad som är det viktigaste för er. Vad är ni villiga att lägga pengar på vad kan ni snåla in på. Vad har ni för hjälp av vänkretsen. Frisör, foograf, konditor m.m. Ni kanske kan prata med era närmsta och fråga om dom vill bidra till bröllopet istället för presenter.