• Mysan
    Äldre 6 Jan 20:56
    7785 visningar
    22 svar
    22
    7785

    Morgongåva?

    Får ni någon morgongåva? Ska ni köpa till mannen? Eller är det förlegat? Skulle vilja ge mannen något på morgonen som första dagen som hans fri... Frågan är bara vad??? Hur gör ni?

  • Svar på tråden Morgongåva?
  • Mysan
    Äldre 6 Jan 20:57
    #1

    Fru ska det stå.. Inte fri :)

  • Äldre 6 Jan 20:58
    #2

    Jag ska ge min m2b en riktigt fin klocka som morgongåva och kanske graverar jag in något på urets baksid :)

  • Äldre 6 Jan 20:58
    #3

    Jag fick inget - och önskade mig inget.
    Och jag hade aldrig kommit på tanken att ge maken någon heller innan jag började vara här inne.
    Men han fick ändå inget av mig.

    Det känns lite förlegat för min del. Jag behöver ingen "säkerhet" ifall han går ifrån mig eller skulle dö, i form av ett dyrt smycke eller hus/mark liksom Flört 

  • Äldre 6 Jan 21:01
    #4

    Jag fick :) Morgonen efter bröllopsnatten så kom maken med ett litet inslaget paket :"Det sägs att man ska ge sin fru en morgongåva" Då blev jag störtkär hihi.

  • Äldre 6 Jan 21:03
    #5

    Vi hoppar nog över morgongåva.
    Vill man verkligen ge något är väl en fin klocka en bra idé. Jag gav sambon en klocka från Calvin Klein i födelsedagspresent ett år och det var mycket uppskattat.


  • Äldre 6 Jan 21:03
    #6

    Hmm, klockan är nog inte tillräkligt mycket värd för att utgöra någon "säkerhet" utan mer bara som en fin grej till min då fina man ;)

  • Mysan
    Äldre 6 Jan 21:08
    #7

    Va romantiskt! Jättefin idé! Som synd är var att jag köpte en riktigt fin klocka på hans födelsedag.. Annars hade jag lånat din idé :)

  • Äldre 6 Jan 21:11
    #8

    Tanken var att jag skulle ta bilder för secret box men pga fotografens skadade fru så blev det inte av :) Men jag ska fasiken göra det en dag. Tycker det verkar roligt. Och då behöver det inte vara en present till maken utan bara en grej att göra helt enkelt :)

    Lapdance går ju annars ;) Maken fick en när vi firade 1-år hihi. Det var jätteroligt!!

  • Mysan
    Äldre 6 Jan 21:11
    #9

    Tänkte inte alls på det som säkerhet utan mer som en fin gest till varandra... Men vad tusan ska man hitta på? Ringar, halssmycke och armband har han.. Och klocka. Hm... Tur man har ett tag till att fundera:)

  • Äldre 6 Jan 21:21
    #10

    Nej alltså det där med "säkerhet" hör ju till gamla traditioner.
    Det var anledningen till att man som tjej fick en morgongåva förr. Något som tillhörde bara henne och som maken inte hade någon rätt till.

    Och för mig kändes det då inte som något viktigt att komma ihåg eller lägga pengar på...
    Att köpa en present "för att man ska" är inte så romantiskt för min del. Jag tycker då att det är mer romantiskt när maken kommer hem med några vackra rosor mitt i veckan fast jag inte fyller år.
    Eller när han hämtar mig vid bussen för att jag ska slippa stå på stan och vänta sent på kvällen.

    Att andra ger morgongåvor är helt upp till er. Jag svarade enbart för att ge en annan syn på det Flört 

Svar på tråden Morgongåva?