• david97

    ge blommor till en kille

    Hej jag undrar vad för blomor man kan ge till en kille som man gillar och går ut med ''jag gillar dej'' och ändå ser fint ut jag har en syster som är florist men har inte kommit ut till henne vill först köpa blomerna och sen fråga om hon kan göra en fin buket skulle vara hemsk tacksam om jag får svar

  • Svar på tråden ge blommor till en kille
  • passionsblomman

    Då ska vi se...hur menar du nu riktigt?

    Du är i datingstadiet med en kille, och vill ge honom en kärleksförklaring genom en blombukett eller hur? Och din syster, som är florist vet inte om att du är gay? Fast du vill att hon ska göra buketten?

    Om det jag uppfattat ovan stämmer, så tror jag du ska strunta i din syster (såvida du inte egntligen gärna skulle vilja komma ut till henne, så du får berätta, vore inte det skönt?). Hon kommer garanterat att fatta annars, om du nu vill undvika det. 
    Gå istället till en annan florist och be denne göra något vackert runt en röd ros tex. Alltså en solitär bukett, där den enda rosen spelar huvudrollen, men får sällskap och lyfts fram av andra material. Det blir starkt talande, utan att bli överdrivet eller överväldigande myclet, och kan knappast missförstås. Vill du inte förmedla så starka känslor, kan du be dem binda en härligt vårig bukett med tulpaner, ranunkler, anemoner och snitthyaciner (exempelvis) och skriva på kortet att du ser fram emot att möta våren med honom...

    Det är mitt floristiska tips.


    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
Svar på tråden ge blommor till en kille