-
Håller på att välja förlovningsringar för fullt men det går inte så bra... :( Har äntligen hittat en som ser ganska likt ut det jag vill ha till överkomligt pris (de jag helst vill ha kostar 8000 eller mer och det känns alldeles för dyrt). Men nu har jag hittat denna för strax över 4000.Är bara orolig att jag inte ska lyckas hitta någon vigselring sen som passar till. Vad tror ni, är det dumt att slå till på denna? Det jag tycker är bra med den är att den är som en vanlig slät förlovningring, men att de små diamanterna ändå gör den lite roligare.Kom gärna med tips på vigselringar som kan tänkas passa till. Förlovningsringen är 1,4 mm tjock och 5 mm bred om det spelar någon roll.Hoppas att nån vänlig själ kan ge mig lite respons.
-
Svar på tråden Behöver akuthjälp! Panik över förlovningsring!
-
så här ser ringen ut! -
Jag har köpt den som vigselring (eller ja, en som ser exakt lika dan ut i alla fall)... fast på Guldfynd. Min förlovningsring är en så kallad alliansring (tror den heter så) med diamanter "runt hela" ringen så att säga. De passar såååååå sjukt bra ihop! Så ja, slå till ;) Lycka till!
-
Cakes skrev 2013-01-06 00:15:36 följande:Jag har köpt den som vigselring (eller ja, en som ser exakt lika dan ut i alla fall)... fast på Guldfynd. Min förlovningsring är en så kallad alliansring (tror den heter så) med diamanter "runt hela" ringen så att säga. De passar såååååå sjukt bra ihop! Så ja, slå till ;) Lycka till!Låter jättebra! Men din som ser typ lika ut kanske är tjockare än denna? Den här är 1,4 mm, vet du om din är tjockare än det? Vore väldigt tacksam för svar på det :)Tycker du det ser konstigt ut med diamanter i två riktningar? På alliansringen går de ju åt ett håll och på denna på bilden går de ju tvärtom... om du förstår hur jag menar :) Det ser inte konstigt ut eller?
-
Nej, jag tycker i alla fall att det är supersnyggt! Och min blivande man också...hittade båda då jag skulle köpa förlovningsringen, och hade jättesvårt att bestämma mig för vilken som skulle vara vilken. Nu längtar jag bara tills jag får ha dem tillsammans ;)
Dessa två tillsammans är det. Så den du kollat på verkar ju vara lite billigare, attans att inte jag såg det :p
www.guldfynd.se/page.jsp&articleNo=0333195&articlesPerStep=8&attributeType_4=&attributeType_2=446&attributeType_1=445&step=1&productType=1&articleNo=&search=Visa+resultat+%3E%3E%3E&priceRange=&
www.guldfynd.se/page.jsp&articleNo=0362582&step=2&&productType=1&priceRange=&attributeType_4=&articlesPerStep=8&attributeType_2=446&attributeType_1=445&articleNo=&search=Visa+resultat+%3E%3E%3E -
Vet alltså inte hur tjock den är tyvärr! :(
-
SLÅ TILL.
Ringen är otroligt fin och jag ska köpa en likadan. Och jag har funderingar på att köpa en exakt likadan sen till vigseln. Men det får vi se då.
Men jag tror INTE du kommer ha några som helst problem att hitta en snygg vigselring som passar til.
Så som cakes beskriver sina ringar låter otroligt fint ihop. -
Jag tycker att det är lite roligt att de förlovningsringar som många köper är de som jag tittar på som vigselring.. Vi köpte vanliga släta förlovningsringar. Trist kanske men billigare
-
Jag vet inte om det är jag som inte riktigt förstår.
Men varför Paniiik - akuthjälp ??
Måste du ha ringen i morgon?
Om ringen du har valt hör till en serie och du vill ha en ring som matchar så brukar det finnas en där.
Ta det lugnt, du kommer att hitta någon
Varför inte
www.hedbergsguld.se/diamondo-oro-bianco-275-exklusiv-enstensring-i-18-karat-p-4609.html
Eller om du vill hålla dig till samma serie:
www.hedbergsguld.se/diamondo-romantico-093-exklusiv-vigselring-18-karat-vitguld-p-4305.html
www.hedbergsguld.se/diamondo-romantico-275-exklusiv-vigselring-18-karat-vitguld-p-4306.html
www.hedbergsguld.se/diamondo-romantico-465-exklusiv-vigselring-18-karat-vitguld-p-4307.html
www.hedbergsguld.se/diamondo-romantico-699-exklusiv-vigselring-18-karat-vitguld-p-4301.html
www.hedbergsguld.se/diamondo-romantico-780-exklusiv-vigselring-18-karat-vitguld-p-4302.html
www.hedbergsguld.se/diamondo-romantico-970-exklusiv-vigselring-vitguld-p-4304.html
-
Håller med här. Finns massor av ringar som passar till din förlovningsring.Chicita skrev 2013-01-06 12:09:35 följande:Jag vet inte om det är jag som inte riktigt förstår.
Men varför Paniiik - akuthjälp ??
Måste du ha ringen i morgon?
Om ringen du har valt hör till en serie och du vill ha en ring som matchar så brukar det finnas en där.
Ta det lugnt, du kommer att hitta någon
Varför inte
www.hedbergsguld.se/diamondo-oro-bianco-275-e...
Eller om du vill hålla dig till samma serie:
www.hedbergsguld.se/diamondo-romantico-093-ex...
www.hedbergsguld.se/diamondo-romantico-275-ex...
www.hedbergsguld.se/diamondo-romantico-465-ex...
www.hedbergsguld.se/diamondo-romantico-699-ex...
www.hedbergsguld.se/diamondo-romantico-780-ex...
www.hedbergsguld.se/diamondo-romantico-970-ex...
-
Jag tror inte alls att det blir något problem att hitta en passande vigselring till =) Kör på den, den var skitsnygg!