• Angelica och Engin

    Betalar ni för era brud tärnors klänningar?

    Jag undrar om ni står för kostnaden av era brudtärnors klänningar? 
    Jag kommer göra det eftersom jag vill välja klänning.känns fel att be dom betala eller? 

     

  • Svar på tråden Betalar ni för era brud tärnors klänningar?
  • filibustern

    när/om vi gifter oss tror jag vi inte håller tärnklänningar eller kostymerna åt marsalkerna... mest för att vi inte vill ha nåt jätteflådigt med matchande klänningar eller så. det enda vi kommer begära är ev liknande färger(tärnorna)sen får dom väl ha på sig vad dom vill. :P karlarna får väl ha kostym.. ha dom inte hel så duger det med jeans och kavaj/skjorta. 

  • HubbaBubba

    Jag betalar min brudtärnas klänning. Det är jag som valt den så det skulle vara konstigt att be henne betala den tycker jag.

  • Angelica och Engin
    Flörtfilibustern skrev 2013-01-05 21:57:32 följande:
    när/om vi gifter oss tror jag vi inte håller tärnklänningar eller kostymerna åt marsalkerna... mest för att vi inte vill ha nåt jätteflådigt med matchande klänningar eller så. det enda vi kommer begära är ev liknande färger(tärnorna)sen får dom väl ha på sig vad dom vill. :P karlarna får väl ha kostym.. ha dom inte hel så duger det med jeans och kavaj/skjorta. 
    ja men då låter det sunt att ni inte står för notan..
  • Angelica och Engin
    HubbaBubba skrev 2013-01-05 22:02:21 följande:
    Jag betalar min brudtärnas klänning. Det är jag som valt den så det skulle vara konstigt att be henne betala den tycker jag.
    det va så jag med kände men jag har dock 4 tärnor så det blir en del men värt det tycker jag.Glad
  • Chicita

    Jag hade relativt stora krav, men pga sykuniga tärnor så kunde dom sy sina egna klänningar.
    Vi erbjöd därför 500:- i bidrag till tyg (skulle vara av 1300-talsmodeller och gärna ha något grönt i sig i dekor eller hur dom ville).
    Men båda tärnorna avböjde bidrag.
    Så även marskalkerna...

    Rent generellt skulle jag vilja säga att ju högre krav man har på utseendet på klänningarna - destå mer ska man betala.
    Om man bara önskar en speciell färg eller speciell modell (och det inte är någon konstig färg eller modell, utan något som tärnorna kan använda igen)  så kanske man inte behöver ge mer än några hundringar i bidrag, eller så betalar man skor, håruppsättning, makeup eller annat som lite kompensation om dom betalar klänningen själva.
    Men om det ska vara en exakt nyans, speciell modell osv så bör man defenitivt betala hela klänningen.

  • Louva
    Angelica och Engin skrev 2013-01-05 22:09:05 följande:
    det va så jag med kände men jag har dock 4 tärnor så det blir en del men värt det tycker jag.Glad
    Jag har också 4 tärnor och ska betala deras klänningar, blir som sagt en del men jag vill stå för det :)
  • kramen

    Vi kommer att betala klänningarna :) Jag har 3 tärnor, blir nog inget exklusivt utan typ vila eller nelly. Kan man säga hur dom ska ha håret eller är det "overkill"?

  • Angelica och Engin
    kramen skrev 2013-01-05 23:39:09 följande:
    Vi kommer att betala klänningarna :) Jag har 3 tärnor, blir nog inget exklusivt utan typ vila eller nelly. Kan man säga hur dom ska ha håret eller är det "overkill"?
    tycker jag att du kan det är inte overkill allsFlört
  • charlotta

    Jag är ganska kräsen så jag betalade gladligen kläningarna till mina tärnor, så jag fick dom jag ville ha. Jag hittade två jätte fina kläningar på ebay för totalt 1000kr. Såg dom hemma här i malmö då kostade dom 3000styck.
    Så gjorde ett bra klipp på ebay.

  • karamell

    Jag ska ha 6 tärnor och ska betala för deras klänninga. Jag vill att de ska ha likadana och det känns fräckt att be dem köpa de själva tycker jag. Däremot ska de beställas från en kina sida så det kommer ändå då på en bråkdel av vad det hade gjort om vi köpte dem i en bröllopsbutik.

Svar på tråden Betalar ni för era brud tärnors klänningar?