• damire­l06
    Äldre 4 Jan 16:33
    2544 visningar
    8 svar
    8
    2544

    Kostnad för mat till 100 pers???

    Hej alla
    Vi ska gifta oss i juni och planerar nu hur mycket det kommer kosta med mat till 100 pers
     
    Kött (nöt & kyckling)
    Sallad
    Potatisgratäng

    hur mkt kan det gå på??? 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-04 16:34
    Vi ville ha grillbuffe i början men det skulle inte vara lika fint som att få maten i tallriken, så vi valde att servera

  • Svar på tråden Kostnad för mat till 100 pers???
  • Fröken­Mäkelä
    Äldre 4 Jan 17:21
    #1

    Ska ni laga maten själv eller via catering?


    Är det catering så är det ju bara googla på olika resturanger där ni bor och se vad deras priser är. Sen kanske man kan maila och få en offert när det är så många gäster.


    Ska ni göra maten själv så tror jag om du googlar hittar olika rekomendationer på hur mycket kött, potatis osv man räknar per person sen är det bara att kolla vad det kostar i affären och sen räkna ut kostnaden.

  • Mysan
    Äldre 4 Jan 20:00
    #2

    Jag har catering och vi tar 115 kr för en varmrätt och 125 för buffér. Då ingår utskärning, porslin samt diskning i priset:) Vi beräknar ca 185 g kött per/pers men tror andra räknar på ca 150g. Lite prishjälp kanske:)

  • Äldre 4 Jan 20:05
    #3
    Mysan skrev 2013-01-04 20:00:14 följande:
    Jag har catering och vi tar 115 kr för en varmrätt och 125 för buffér. Då ingår utskärning, porslin samt diskning i priset:) Vi beräknar ca 185 g kött per/pers men tror andra räknar på ca 150g. Lite prishjälp kanske:)
    Vart håller ni till? Låter ju väldigt bra
  • Mysan
    Äldre 4 Jan 20:07
    #4

    Lidköpingshållet:)

  • Mysan
    Äldre 4 Jan 20:09
    #5

    Utkörning ska det stå:) typiskt iPhone att ersätta med andra ord

  • Äldre 4 Jan 20:40
    #6

    Lite långt bort då tyvärr...

  • mimi00
    Äldre 5 Jan 09:56
    #7

    Jag har sett att det finns jättefina buffer på kvantum som ligger på allt mellan 110-150kr/pers. Kanske kan vara något, vet dock inte om alla kvantum kör ut.. ^^

  • damire­l06
    Äldre 5 Jan 12:45
    #8

    VI har tänkt att laga maten själva, en kompis till oss ska fixa det :) tack för alla svar och prishjälpen!! 

Svar på tråden Kostnad för mat till 100 pers???