• Septemberbrud 2013

Tips på festlokal i Jönköping...

Jag skulle så gärna vilja ha tips på festlokaler i Jönköpingsområdet som har boendemöjligheter eller ligger med gångavstånd till boende för gästerna. 
    Vi har länge velat ha vår bröllopsfesten i en lada eller ett växthus men inser att det är svårt att hitta. Det viktigaste för nu är dock att det är enkelt för de långväga gästern att ta sig hem efter festen. 

Alla tips välkomnas oavsett om det är en lada, herrgård eller bygdegård.

Tack på förhand! 

• Svar på tråden Tips på festlokal i Jönköping...
  • emelieparstam

Hej! Här kommer lite tips, när ska ni gifta er? såg att du heter septemberbrud 2013.

Slottsvillan i Huskvarna
    TokerydsHerrgård
    SpånhultsHerrgård
    Hooks Herrgård

Alla dem har även plats för sovande gäster.

Vi själv ska kolla på tokeryds herrgård på måndag, har preminärbokat den blev lite orolig när jag såg att den är ute för försäljning men hon sa att vi skulle inte oroa hos.

• Septemberbrud 2013

Hej Stort tack för hjälpen! Ska kolla upp dessa på en gång! Oj då, har ni fått ok på boxning iaf? Då borde ni kunna vara lugna! Planen är att gifta oss i september men tiden tickar iväg;) När planerar ni att gifta er?

• emelieparstam
    Septemberbrud 2013 skrev 2013-01-13 21:13:57 följande:
    Hej Stort tack för hjälpen! Ska kolla upp dessa på en gång! Oj då, har ni fått ok på boxning iaf? Då borde ni kunna vara lugna! Planen är att gifta oss i september men tiden tickar iväg;) När planerar ni att gifta er?
    Vi gifter oss den 21 september och har nu bestämt oss vilken de blir så nu ska min blivande bara komma hem från sitt arbete, han jobbar just nu utomlands och kommer hem om 2 veckor så vi ska åka dit så han också får titta.
  • Tokig

Om ni kan tänka er en bit utanför Jönköping, tänker att om ni ändå ska sova över så kanske det är ok, så måste jag slå ett slag för Ullinge Wärdshus www.ullinge.se. Vi gifte oss där i oktober och det var helt magiskt. Underbart ställe, fantastisk service, bra priser och allt var bara helt underbart.

Ligger ca 35 minuter från Jönköping mellan Nässjö och Eksjö. Finns flera fina kyrkor och kapell i närheten, t ex Kulla Kapell http://sv.wikipedia.org/wiki/Kulla_kapell och Sankta Valborgs Kapell http://www.svenskakyrkan.se/default.aspx?id=660597 

Jag har berättat om vårt bröllop här: www.brollopstorget.se/Forum-1-88/m4234556.html

Svar på tråden Tips på festlokal i Jönköping...