• VonL
    Äldre 3 Jan 19:06
    7837 visningar
    11 svar
    11
    7837

    Bröllopstårtor i Helsingborg/Landskrona trakten?

    Hej, Jag undrar om det är någon som har tips på vart man kan få tag i relativt 'billiga' bröllopstårtor men som ändå är en fröjd för både magasin & öga - i Helsingborgs och Landskrona området? Vår fest kommer att äga rum i Helsingborg. Tack på förhand! :)

  • Svar på tråden Bröllopstårtor i Helsingborg/Landskrona trakten?
  • Millis­ch
    Äldre 4 Jan 00:59
    #1

    Hej! Vi gifter oss i Landskrona så har därför kollat upp det här med tårtor en hel del :) det slutade med att vi nu beställt vår tårta från ICA Maxi Råå. De var absolut billigast, 35:-/biten och de har varit super att prata med. Vi har lämnat in en bild på hur vi vill att tårtan ska se ut och det var inga problem. Sen har de hjälpt oss med smakerna på tårtan, så vi har varit och hämtat en provtårta med de smaker vi valt, detta var helt gratis. Vi valde sedan att ändra något så en ny provtårta ska vi hämta om ett tag för att se om det blir som vi tänkt oss. Så vi rekommenderar dem skarpt, billigt och proffsigt!

  • Fröken­Mäkelä
    Äldre 4 Jan 09:14
    #2
    Millisch skrev 2013-01-04 00:59:50 följande:
    Hej! Vi gifter oss i Landskrona så har därför kollat upp det här med tårtor en hel del :) det slutade med att vi nu beställt vår tårta från ICA Maxi Råå. De var absolut billigast, 35:-/biten och de har varit super att prata med. Vi har lämnat in en bild på hur vi vill att tårtan ska se ut och det var inga problem. Sen har de hjälpt oss med smakerna på tårtan, så vi har varit och hämtat en provtårta med de smaker vi valt, detta var helt gratis. Vi valde sedan att ändra något så en ny provtårta ska vi hämta om ett tag för att se om det blir som vi tänkt oss. Så vi rekommenderar dem skarpt, billigt och proffsigt!
    OJ, lät ju väldigt bra.

    Du vill inte visa bild på tårtan ni hade med er vid beställnig?
    Då kanske det är ett alternativ att höra med dem när det är dags att beställa tårtan :)
  • Millis­ch
    Äldre 7 Jan 18:24
    #3

    Här kommer en bild på den tårta vi visat! Dock så vill vi inte att tårtorna ska stå på varandra utan vi vll ha en sprialvridentårtställning :)


  • Fröken­Mäkelä
    Äldre 7 Jan 22:12
    #4

    Vet du om det går att hyra sådan tårtställning från Maxi Råå?


    Får man fråga vad för smaker ni har valt? Har de en lista med smaker som man kan välja från?


    Jag har en choklad älskande sambo så någon sorts choklad eller nougat innehåll vill vi ha i våran.

  • Millis­ch
    Äldre 9 Jan 16:16
    #5

    Ja spiralställningen får man låna, de vill ha 1000:- i deposition som man sen får tillbaka när Man lämnar igen den :) vi valde hallonmousse och chokladmousse med chokladbottnar och vit marsipan på med de där bladen. Vi valde först en mörk chokladmousse men det blev lite mastigt för oss så vi Ska testa en ny tårta sedan med en ljusare chokladmousse :) När vi var där så räknade hon upp allt gott som de hade och det var en helt del att välja mellan :)

  • Fröken­Mäkelä
    Äldre 9 Jan 19:30
    #6

    Tack för alla dina svar!


    Då ska vi åka till Maxi på Råå när det börjar närma sig och se vad de har allt för gott och erbjuda. Får man fråga när ni gifter och vart? Bor ju själv strax utanför Landskrona :)

  • Millis­ch
    Äldre 10 Jan 14:07
    #7

    Ingen fara =)
    Tänk på att boka dem någorlunda i tid då de bara ar e sådan tårtställning och det är försten som gäller =)
    Vi bor inte i Landskrona men  min sambo är därifrån och har all familj där, så därav blir det bröllop där. Vi bor själva i Sundsvall så när vi väl varit nere så har det varit intensiva dagar för att få ihop allt =)

    Vi gifter oss i Sofia Albertina kyrka och har fetsen i Glumslövs Folketshus. Ni då? :) 

  • Kakan 81
    Äldre 11 Jan 16:25
    #8

    Jag får också tacka för tipset.. Har en bekant till en kollega på gång, men blir inte det som vi tänkt oss låter ju maxi på Råå väldigt bra och billigt!

  • Fröken­Mäkelä
    Äldre 11 Jan 18:51
    #9
    Millisch skrev 2013-01-10 14:07:22 följande:
    Ingen fara =)
    Tänk på att boka dem någorlunda i tid då de bara ar e sådan tårtställning och det är försten som gäller =)
    Vi bor inte i Landskrona men min sambo är därifrån och har all familj där, så därav blir det bröllop där. Vi bor själva i Sundsvall så när vi väl varit nere så har det varit intensiva dagar för att få ihop allt =)

    Vi gifter oss i Sofia Albertina kyrka och har fetsen i Glumslövs Folketshus. Ni då? :)

    Vi gifter oss först i september så vi har lite tid på oss :)


    Lyckost din sambo som har fått flytta norrut i Sverige, hade själv också velat göra det men sambon vill inte.


    Vi bor i "grannbyn" till Glumslöv, nämare bestämt i Härslöv. Gifter oss visserligen i Ottarp men håller festen här i hemmabyns folketshus.

  • Millis­ch
    Äldre 12 Jan 16:46
    #10
    FrökenMäkelä skrev 2013-01-11 18:51:20 följande:

    Vi gifter oss först i september så vi har lite tid på oss :)


    Lyckost din sambo som har fått flytta norrut i Sverige, hade själv också velat göra det men sambon vill inte.


    Vi bor i "grannbyn" till Glumslöv, nämare bestämt i Härslöv. Gifter oss visserligen i Ottarp men håller festen här i hemmabyns folketshus.


    Så du vill uppåt? Spännande :) ja, jag trivs ju väldigt bra här i norr med snön och allt, även om jag kan tycka att det är lite för mycket snö just nu :) Min sambo trivs mycket bra här med, dock inte lika mycket med all snö då vi får rapporteringar från skåne om grön gräsmattor =)

    Ska bli så himla roligt med bröllop, vi längtar ihjäl oss, men imorgon är det bara ett halvår kvar tills vår stora dag!!
  • Fröken­Mäkelä
    Äldre 12 Jan 20:16
    #11
    Millisch skrev 2013-01-12 16:46:22 följande:
    Så du vill uppåt? Spännande :) ja, jag trivs ju väldigt bra här i norr med snön och allt, även om jag kan tycka att det är lite för mycket snö just nu :) Min sambo trivs mycket bra här med, dock inte lika mycket med all snö då vi får rapporteringar från skåne om grön gräsmattor =)

    Ska bli så himla roligt med bröllop, vi längtar ihjäl oss, men imorgon är det bara ett halvår kvar tills vår stora dag!!

    Tyvärr är här gröna/bruna gräsmattor. Vi fick en helt fantastiskt vitt landskap den 1:a advent men veckan innan jul regna allt bort :(


    Vet inte varför jag skulle vilja dra mig norrut. Men nu när man har barn och de har sina kompisar och skola så kommer det inte förverkligas.


    Åh vad kul! Sista tiden kommer ju gå hur snabbt som helst. Vi gifter oss 2månader efter er.

Svar på tråden Bröllopstårtor i Helsingborg/Landskrona trakten?