• Thaila­nd2013
    Äldre 2 Jan 19:03
    2044 visningar
    1 svar
    1
    2044

    Gifta sig utomlands ha fest hemma...

    Hej!
    Jag och min sambo reser till Thailand i feb 2013 och blir man och fru, Med till Thailand följer våra föräldrar och min sambos bror min syster har inte möjlighet att följa med vilket känns mycket tråkigt men samtidigt vill vi väldigt gärna gifta oss utomlands. Men för att fira med min syster övrig släkt och vänner tänkte vi ha fest i maj/juni för att på så sätt kunna fira med alla. Min prblem nu är hur gör man det festen riktigt bra utan att det ska dra iväg i pris?!
    Tror mina vänner kommer ha möhippa innan vi åker och de kommer nog ta med alla vänner även sådana som jag kanske inte tänkt bjuda på festen ifrån början. Vi tänkte skicka ut inbjudningar efter att vi kommit hem ifrån Thailand och då tjänts det som man måste bjuda alla som var med på möhippan..

    Tillbaka till festen: Tänkte sommarfest/bröllopsfest vi har hus som man kan ha festen i.
    Tips på lättare mat, hyra bord stolar? buffe? jättesvårt. Vill inte att detta ska dra iväg i pris men vill ändå bjuda alla...

    Nån som har tips på hur man fraktar en bröllops klänning på plan?

    Tacksam för svar...

  • Svar på tråden Gifta sig utomlands ha fest hemma...
  • Milou
    Äldre 8 Jan 21:14
    #1

    Hej du... funderar på ungefär samma sak. Vigsel utomlands och sedan ha en kärleksfest här hemma Då vi inte bryr oss på några presenter utan den bästa presenten är en fest med goa människor, och då tänker vi att inbjudna betalar in en summa, vad det nu kan kosta och då kan man bjuda in utan att behöva lämna någon utanför

Svar på tråden Gifta sig utomlands ha fest hemma...