• lordoz
    Äldre 2 Jan 03:14
    5699 visningar
    24 svar
    24
    5699

    Ni som har haft godisbuffé..

    Hej!

    Jag har en fråga till er som har haft, eller planerar att ha godisbuffé.

    1. Vad förvarar ni godiset i på festen? Burkar gissar jag, men vilka?

    2. När gästerna tog godis, tog de en bit i taget då? Eller hade ni nån påse, ask eller liknande som de stoppade ner lite godis i?

    Tacksam för svar, gärna med konkreta länkar till sådant som ni köpte!

  • Svar på tråden Ni som har haft godisbuffé..
  • Äldre 2 Jan 07:09
    #1

    Nu är inte jag gift, än... Men vi har haft godisbuffe på ena barnets dop. Vi förvarade i vaser, stora glas, kristallskålar...allt som va genomskinligt(så ville vi ha det). Lånade glasattribut av vänner, familj och vad vi hade själva,,de flesta har ju nån glasskål eller vas :). Snyggt tycker jag om det är olika höjd på dem och om man bygger "våningar" på bordet där de ska stå. Köpte fina engångsmuggar i tema som de fick plocka godis i till sig. Hoppas det va till någon hjälp, Lycka Till!!

  • Sandra­javiss­t
    Äldre 8 Jan 21:05
    #2

    Oh ska också ha godisbuffe och behöver lite tips:) Skulle nog satsa på snygga engångsask i temat för blir nog smidigast.

  • maxmam­ma
    Äldre 8 Jan 21:42
    #3

    Vi ska ha 2 godis skålar på varje bord som ska användas när man äter (3st) bord sedan ska vi ha godis buffé på ett annat bord där det blir 6 burkar med snäpplock med godis ett bord med snacks dvs chips av olika smaker o popcorn sedan ska det på gästernas tallrik finnas en organza påse var med godis i vårt färgtema dvs vitt o rött men i påsarna får man ungefär 6 godisar av lite "finare" sort.

  • kramen
    Äldre 8 Jan 21:44
    #4

    vi ville först ha godisbuffe men nu har vi ångrat oss, vi kör på dessert + tårta.... det får räcka, vi kommer att ha typ 7 sorters kakor mm

  • Sandra­javiss­t
    Äldre 9 Jan 16:45
    #5

    Men borde ju finnas fina askar/se. Tänker mig av finare sorten. Ingen som har tips på det?

  • lillsm­illa
    Äldre 9 Jan 20:15
    #6

    Jag har köpt klassiska godispåsar till vår godisbuffé, som sådana här:

    www.ebay.co.uk/sch/i.html&_nkw=CANDY+STRIPE+PAPER+SWEET+GIFT+PARTY+BAGS&_sacat=0&_from=R40

  • Äldre 9 Jan 20:54
    #7

    Vi var på bröllop i somras där de hade gjort strutar till godiset av tårtpapper. Vill minnas att det var färgat i rosa för att matcha deras färgtema. Strutarna blev lagom stora och uppskattades mycket av oss gäster. Att ha godiset i handen blir gärna lite klibbigt. 

  • Tokig
    Äldre 9 Jan 22:22
    #8

    Jag fyndade billiga glasbrukar på loppis etc. Vi hade nio stycken. Burkarna var märkta med och innehöll "Brudens favorit" "Brudgummens favorit" "Bestmans favorit" Brudens mors favorit" osv. De stod framme redan under minglet efter vigseln och stod framme ända till dagen efter. Våra gäster tog en bit i taget. Det finns en bild o bildspelet här: www.nukörvi.se

  • Tokig
    Äldre 9 Jan 22:30
    #9

    Sorry. Insåg precis att de inte fanns någon bild på godiset i bildspelet. Jag laddar upp en bild imorgon.

  • Sandra­javiss­t
    Äldre 10 Jan 08:03
    #10

    Men att göra strutar var ju perfekt. Oh det ska jag nog köra på:)

Svar på tråden Ni som har haft godisbuffé..