• Redaktör Kristin

    Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013

    Ringtråd 2011 och 2012 var succéer. Nu dokumenterar vi tillsammans hur ringarna ser ut 2013.

    Vad är trendigt? Vilka material är populära? Stenar, släta? Förlovningsring och vigselring!

    Ladda upp en bild på din ring/dina ringar här i tråden!
    Skriv gärna ett par rader om ringen.

    Kolla in andras ringar och lägg upp din egen - så ser ringarna ut 2013.

    Vill du kolla in tidigare ringtrådar? Du hittar dem här:

    Ringar 2011

    Ringar 2012

  • Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013
  • Ela

     



    Jag hittade vigselring direkt och har ändå fortsatt kika runt men ingenting har känts lika rätt som denna! Tokförälskad i den :)

    Den finns på Chanti. 14 karat. 7 briljantslipade (vita) och 8 facettslipade (svarta) diamanter. 
    Pris: 6534:- men 3684:- där. Fått offerter från flera och de ligger från 8 tkr och uppåt. Funderade på en i titan och samma antal diamanter. Tror den skulle gå på 12-14 tkr.

    Ringskenan är 2,4 mm bred på toppen och 1,8 i botten. Tjockhet toppen 1,8 och 1,2 botten.

    Inte beställd än men det blir till 99,9% denna :)

    Förlovningsringen är en tillfällig (tror jag.. inte bestämt mig) i Stål och ser ut som följer:



    Tror ni de passar ihop?
    Eventuellt blir det lite brett på fingret och nån gång ska den nog bytas ut till vitguld o blir då smalare.

    Jag friade med "tillfälliga" ringar :) Visste inte vad han skulle tycka - han har en likadan men med en svart rand istället för stenar och älskar modellen. Vi ska dock byta ut den :) Gifter oss i sommar.
  • PiaB

    Jag tror jag visat mina ringar i 2012-tråden, men eftersom vi gifter oss i år så passar jag på att visa dem en gång till


    Den understa är förlovningsringen och den översta vigselringen som får vänta till 3/8 innan den får bäras. Vi har likadana förlovningsringar och ska ha likadana vigselringar. Det var viktigt för oss att ha likadana så därför gick allt glittrigt bort.


    På vigselringen står det på irländska "min själsfrände" och det keltiska tecknet för vänskap, kärlek, lojalitet. Tycker det passar bra på en vigselring och vi är båda intresserade av Irland. Vi kanske åker dit på bröllopsresa, men annars åker vi absolut dit någon annan gång



  • Ela
    PiaB skrev 2013-01-02 10:55:59 följande:
    Ela: jag tycker dina ringar är jättefina i hop! Passar jättebra
    Tack PiaB!
    Det var oerhört svårt att välja billiga, tillfälliga ringar som även ska kunna passa om vi vill behålla dem ;)
    Men än så länge är jag fantastiskt nöjd!
  • Ela
    PiaB skrev 2013-01-02 10:53:37 följande:

    Jag tror jag visat mina ringar i 2012-tråden, men eftersom vi gifter oss i år så passar jag på att visa dem en gång till


    Den understa är förlovningsringen och den översta vigselringen som får vänta till 3/8 innan den får bäras. Vi har likadana förlovningsringar och ska ha likadana vigselringar. Det var viktigt för oss att ha likadana så därför gick allt glittrigt bort.


    På vigselringen står det på irländska "min själsfrände" och det keltiska tecknet för vänskap, kärlek, lojalitet. Tycker det passar bra på en vigselring och vi är båda intresserade av Irland. Vi kanske åker dit på bröllopsresa, men annars åker vi absolut dit någon annan gång



    Vilka häftiga!!

    Åh jag vill också ha min vigselring här, när ska man beställa? Skulle nog behöva låsa in på nåt ställe där jag inte kommer åt den för att inte fingra på den hela tiden ;)
  • PiaB

    Vi beställde våra i somras och gifter oss i sommar... Vääldigt svårt att inte gå och titta på den hela tiden men jag har faktist lyckats nu. Jag intalar mig att jag vill bli påmind på bröllopasdagen om hur fin den är, och inte att det ska kännas som "den där gamla ringen som jag sett varje dag"


  • Ela
    PiaB skrev 2013-01-02 11:16:31 följande:
    Vi beställde våra i somras och gifter oss i sommar... Vääldigt svårt att inte gå och titta på den hela tiden men jag har faktist lyckats nu. Jag intalar mig att jag vill bli påmind på bröllopasdagen om hur fin den är, och inte att det ska kännas som "den där gamla ringen som jag sett varje dag"
    Haha smart.. skulle nog låsa in den hos föräldrarna eller nåt tror jag ;)
  • lillasofie
    Ela skrev 2013-01-02 10:43:14 följande:

     



     


    Åh vilken underbar ring! Har du nån länk till den, för jag hittade den inte på sidan.

  • Ela
    lillasofie skrev 2013-01-02 11:27:32 följande:

     


    Åh vilken underbar ring! Har du nån länk till den, för jag hittade den inte på sidan.


    Vet hur man hittar den :) Ringar - Diamant - Svarta diamanter.. Där haru den och en smalare variant o lite annat :D
  • pamjofre

    Min förlovningsring (ringen han friade med), vitt guld blå safir och diamanter. Kommer från guldfynd. M2B har bara en tillfällig silverring än så länge. Vigselringen kommer att egendisignas för att passa ihop med min förlovningsring. Hans ring kommer också att egendesignas för att likna min fast utan stenar.

     

Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013