• sommarvinter

Ska jag våga beställa?

Hej!

eftr att ha letat länge på nätet om de olika "kinaklännings"-företagen så har jag bestämt mig för att det nog blir dressilyme som också syr upp klänningar efter bilder och liknande.

Jag har skickat in denna klänningen som min önskeklänning:

Dom sa att dom kan sy upp den till mig och att den kommer att kosta 212 dollar. Helt ok pris för en brudklänning (med tanke på att jag aldrig hade haft råd med en äkta), men med frakt, moms, ev tull osv så är det mycket pengar för mig och vår väldigt tajta bröllopsbudget.

Tänker såhär: Jag älskar klänningen. Jag vill ha den. Men tänk så kommer den att se HELT annorlunda ut... (jag inser att det inte kanske kommer att bli heeelt identiskt och det är ok) Fast å andra sidan så kommer den antagligen att vara en fin och välsydd klänning ändå. Äh, jag vet inte vad jag håller på och yrar om nu haha men ja... ni förstår grejen...

Är detta en klänning som ni tror har för mycket detaljer och lätt skulle kunna bli fel?
    Ni som köpt jättebillig klänning som ni tyckt varit ok men inte the one -Ångrar ni er?
    Ni som köpte The one -Känner ni att det var slöseri med pengar?
    Och sist:
    Var ni som beställt kinaklänning lika nervösa som mig? :D
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ska jag våga beställa?
  • karamell

Jag säger KÖR!
    Jag vågade mig på och beställde en kina klänning och är väldigt nöjd med resultatet. Jag hade ingen aning vad jag skulle vänta mig och var väldigt nervös.
    Jag tycker inte den klänningen du har valt verkar ha mkt detaljer, den ser ganska enkel ut tycker jag, lätt att sy.
    Det finns mkt pengar att spara genom att beställa från en kina sida, och oftast inte mkt att "förlora" om du inte skulle bli nöjd, då är det bara att sälja på blocket eller ta den till en sömmerska här hemma sen och göra om det som behövs. så tänkte jag i alla fall.
    Jag sparade 10,000kr och är jättenöjd :) 

• FrökenMäkelä

Jag är klyven. När min sambo fria till mig så var jag helt säker på att klänningen skulle vara billig. Sen när jag regga mig här så beslöt jag mig för att kinaklänning skulle det blir. Hitta en på Ebay (kina sydd) jag köpte och fick hem. Den är fin välsydd osv.. MEN den såg inte ut som på bilden, wow känslan uteblev helt och hållet.

Då börja jag kolla på ebay igen och halka in på Maggie Sottero och hitta en helt underbar klänning som jag buda hem. Tyvärr fastna den i tullen så den blev dyrare än tänkt, men herregud vilken skillnad och den är så fin helt annan klass på den än den kina sydda.

Så om du beställer kinaklänning, spelar ingen roll varifrån. Så måste du ha i åtanke vad gör du om du inte blir nöjd. Har du råd att köpa en annan istället eller är hyra ett alternativ. Köpa begagnad.

Men bilden på klänningen är ju helt underbar så kan ju bara hoppas att de kan tillverka den så lik den som möjligt.

• sommarvinter

Tack så mycket för svaren!

Jag tror att jag kommer att köra på! Jag hade aldrig haft råd med en riktig "original" brudklänning och från början var det bara tänkt att jag skulle ha en vit enkel sommarklänning så jag tänker att det, oavsett om den blir exakt som orginalet eller inte, kommer att bli mer wow än en enkel vit från Hm eller liknande.

Och så har vi en sömmerska på sambons sida som kanske hade kunnat hjälpa till om det skulle vara något som inte blir som tänkt. Eller så säljer jag den å blocket och köper en annan billigare eller så enkel som det var tänkt från början.

Är också rädd att ifall jag inte köper den utan tar en annan enklare så kommer jag kanske att snegla på min drömklänning hela vägen fram till bröllopet. Jobbigt att undra om det hade kunnat vara det finaste jag någonsin skulle haft på mig.

Har sett så mycket fint från dressilyme på andra forum att jag känner mig ganska trygg med dom. :)

• FrökenMäkelä
    sommarvinter skrev 2012-12-29 21:53:10 följande:
    Tack så mycket för svaren!

Jag tror att jag kommer att köra på! Jag hade aldrig haft råd med en riktig "original" brudklänning och från början var det bara tänkt att jag skulle ha en vit enkel sommarklänning så jag tänker att det, oavsett om den blir exakt som orginalet eller inte, kommer att bli mer wow än en enkel vit från Hm eller liknande.

Och så har vi en sömmerska på sambons sida som kanske hade kunnat hjälpa till om det skulle vara något som inte blir som tänkt. Eller så säljer jag den å blocket och köper en annan billigare eller så enkel som det var tänkt från början.

Är också rädd att ifall jag inte köper den utan tar en annan enklare så kommer jag kanske att snegla på min drömklänning hela vägen fram till bröllopet. Jobbigt att undra om det hade kunnat vara det finaste jag någonsin skulle haft på mig.

Har sett så mycket fint från dressilyme på andra forum att jag känner mig ganska trygg med dom. :)
    När du skiver detta så tycker jag absolut du ska då ta chansen :)
  • kramen

Vi vill se bild på klänningarna :)
    När vi bestämde oss för bröllop så tänkte jag oxå köra kina, MEN sedan ångrade jag mig och skulle bara kolla i en butik. Försäljaren ville jag skulle prova en klänningen, gillade den inte alls,men  ides inte tacka nej, och när jag tog på mig den så kände jag MAGI! Underbara klänning, den fick bli min :) en som jag aldrig annars skulle ha provat  

Svar på tråden Ska jag våga beställa?