• MiaCilla

Bara lite tankar...

Precis som rubriken lyder.....sitter jag här & tänker på mitt stundande bröllop. Vi gifter oss hemligt så jag har bara min blivande att bolla mina tankar med & ärligt talat kan han inte så mycket om tex smink & blommor. =)

Lite inre stress börjar smyga sig på.....tänk om jag inte lyckas med en snygg sminkning själv eller frisyren som jag oxå ska göra själv. Hjälp...alla verkar ju ha bokat tid för att få det gjort av proffs. Kan man över huvudtaget fixa med det själv??

Och detta med blommor....var köper jag konstgjorda blommor bäst?? Mitt bröllp kommer att bli mycket kylslaget så riktiga blommor blir det inte. Tar tacksamt emot tips!! =)

Hindersprövning & vigselbevis är ordnat. Det är väl egentligen det viktigaste....och ett JA från min blivande man såklart. Ja det börjar närma sig 13-02-13 växlar vi äntligen ringar efter 19 år tillsammans....kan det misslyckas även om varken håret eller sminket är gjort av proffs....hahaha jag tror inte det!!!

Kram på er alla & glöm inte att stanna upp & påminn er om varför ni gifter er....är det för kärleken eller för värsta festen....tror nog på det förstnämnda!! ;)

• Svar på tråden Bara lite tankar...
  • ev2013

Här har du en till som skall gifta sig i smyg... och har heller ingen att dirkt diskutera saken med... knappt min blivande heller just för tillfället, då han blir så nervös över allting
    Och nu är det säkert många som ställer sig frågan... vill han inte, eftersom han inte vill prata om det?.... JO han vill... men han är nervös inför allt som e nytt... samt att vi är inte förlovade heller, och planen e att vi skall hinna med det innan vi giter oss oxå... så vi har väl mer eller mindre beslutat att vi inte skall prata bröllop (trots att vi bestämt dagen det skall ske) innan han har friat... snabbt tempo ;)

En annan tänker, funderar och spanar runt... så skoj... ;) men samtigt lite jobbigt att inte få diskutera sådana saker som bukett, klänning, smink och hår...
    Tänk vad mkt enklare det är att vara kille... kostym och slips, sen e det klart ;)

• ev2013

asså jag känner mig nu jätte dum... men vigselbevis...? Är det inget mn får efter man gift sig, är det något man skall fixa?
    Vi har besällt papper om hindersprövning och efternamn... har vi missat nått... hmmm....

• MiaCilla
    ev2013 skrev 2012-12-29 16:12:17 följande:
    asså jag känner mig nu jätte dum... men vigselbevis...? Är det inget mn får efter man gift sig, är det något man skall fixa?
    Vi har besällt papper om hindersprövning och efternamn... har vi missat nått... hmmm....

Hej!

Kanske jag formulerade mig lite dumt men vigselintyg står det & det kom ihop med hindersprövningen. Det är väl det intyget prästen fyller i och skickar in till skatteverket om att du har gift dig. =) Beviset som jag skrev får man väl av prästen när man gift sig...eller?? Haha...jag har aldrig varit gift förut men jag tror det är så!! Du har gjort rätt & det intyget får du när du skickat in hindersprövning & efternamnsbyte. =) När ska du gifta dig?? Och har du mycket kvar att ordna med??

• ev2013
    MiaCilla skrev 2012-12-29 16:32:11 följande:

Hej!

Kanske jag formulerade mig lite dumt men vigselintyg står det & det kom ihop med hindersprövningen. Det är väl det intyget prästen fyller i och skickar in till skatteverket om att du har gift dig. =) Beviset som jag skrev får man väl av prästen när man gift sig...eller?? Haha...jag har aldrig varit gift förut men jag tror det är så!! Du har gjort rätt & det intyget får du när du skickat in hindersprövning & efternamnsbyte. =) När ska du gifta dig?? Och har du mycket kvar att ordna med??

Aha, nu e jag med... det är alltså pappret som man får av skatteverket när det godkänt hindersprövningen, som man sedan har med när vigsel skall ske ... vi har inte skickat in våra papper än... skall göra det i början av nästa år hade vi tänkt.

Vi planerar att gifta oss 9 mars, besluta oss ganska snabbt att vi skulle slå till. Vi har sedan ett tag planerat en 4 veckors lång resa, och insåg varför inte slå till och göra det till vår bröllopsresa... någon gång skall det ske, så varför inte nu, när det bara är vi två att tänka på.
    Sen när barn osv kommer in i bilden om två tre år, känns det som att vi kommer ha fullt upp med annat.

Mkt att ordna med, nja inte direkt... allt e ju relativt... men vi skall skicka in papper, boka tiden i rådhuset, boka hotellnatt + restaurang, fixa tid hos fotograf, göra "vi har gift oss kort", kläder och lite smått och gott.
    jag har köpt klänining från Kina, bör komma nästa vecka... så nervös... tänk om det inte passar och man ser ut som "djävulen själv" i den... Det är mitt största oros moment...
    Sen skall man boka tid hos frisören... skall man ha blommor... osv ... mer än vad man tror att fixa med... tänk då dom som gifter sig och har värsta festen...

Hur kommer ni att gifta er?

• MiaCilla

Vi tar med oss barnen till ishotellet & gifter oss där. Våra barn är 16 resp. 12 år så nu känner vi att vi har tid igen. =)

Härligt det låter att vara ute & resa i fyra veckor & samtidigt göra det till bröllopsresa. Vi är bara iväg fyra dagar men det ska bli alldeles, alldeles underbart ändå. För våran del blir det overaller som vigselkläder hahaha, inte så romantiskt men ack vad praktiskt. Vad roligt att din klänning är på väg & jag tror absolut inte du kommer se ut som "djävulen själv" i den. Men jag förstår mkt. väl vad du menar!! ;)

Som sagt....det finns att ordna med fastän man inte ska ha värsta festen!! =)

• ev2013

Gud vad häftigt med ishotellet! Jag älskar vinter, så skulle absolut kunna tänka mig nått liknande!
    Skall ni sova där oxå, på en issäng?
    Vet era barn om att ni skall gifta er där, eller kommer det bli en överraskning även för dom? Hur skall ni berätta för nära och kära?
    Kan tänka mig att det lätt skjuts på framtiden när man har barn, men den som spar han har! Kan ju samtidigt vara roligt för barnen att få vara med när mor och far gifter sig!

• MiaCilla
    ev2013 skrev 2012-12-29 18:19:50 följande:

Gud vad häftigt med ishotellet! Jag älskar vinter, så skulle absolut kunna tänka mig nått liknande!
    Skall ni sova där oxå, på en issäng?
    Vet era barn om att ni skall gifta er där, eller kommer det bli en överraskning även för dom? Hur skall ni berätta för nära och kära?
    Kan tänka mig att det lätt skjuts på framtiden när man har barn, men den som spar han har! Kan ju samtidigt vara roligt för barnen att få vara med när mor och far gifter sig!

Ja vi ska sova på issäng. Alla fyra i samma säng....tänk vad vi ska ligga där & mysa hela familjen!! =)

Nej våra barn vet inget än så det blir en överraskning, men vi vet inte när vi ska säga det till dom. Hoppas det dyker upp ngt. bra tillfälle. Förslag kanske?? Nära & kära vet vi inte heller hur vi ska meddela. Hur berättar ni det?? Skulle vara något roligt sätt. Får fundera lite mer. Nästa vecka blir det att köpa ringen och jag hoppas inte vi är försent ute med den, vi ska oxå snygga till våra "gamla" förlovningsringar. Ja det känns att det närmar sig & tänk om några timmar är det äntligen det året det ska ske....vårat efterlängtade giftermål!! =)

Gott Nytt År....snart smäller det!!

• ev2013
    MiaCilla skrev 2012-12-31 15:52:18 följande:

Ja vi ska sova på issäng. Alla fyra i samma säng....tänk vad vi ska ligga där & mysa hela familjen!! =)

Nej våra barn vet inget än så det blir en överraskning, men vi vet inte när vi ska säga det till dom. Hoppas det dyker upp ngt. bra tillfälle. Förslag kanske?? Nära & kära vet vi inte heller hur vi ska meddela. Hur berättar ni det?? Skulle vara något roligt sätt. Får fundera lite mer. Nästa vecka blir det att köpa ringen och jag hoppas inte vi är försent ute med den, vi ska oxå snygga till våra "gamla" förlovningsringar. Ja det känns att det närmar sig & tänk om några timmar är det äntligen det året det ska ske....vårat efterlängtade giftermål!! =)

Gott Nytt År....snart smäller det!!

Gud vad häftigt alltså, och så mysigt! Verkligen ett minne för livet!

Hmmm... kanske kan ni göra en vintrig utflykt, om det nu finns någon snö, med is-tema och berätta för era barn om bröllopet... kanske ismuggar som ni kan skåla med, osv...
    Eller om ni kan hålla er, berätta det väl på plats att ni skall gifta er ;) men kanske kan bli svårt att hålla sig... ?

Vi har beslutat oss om att snabbframkalla kort från fotografen, läga korten i ett "vi har gift oss- kort" som vi ska pyssla ihop. Korten hade vi tänkt att posta påvägen till flygplatsen. Tanken e då att ingen skall få veta att vi har gift oss förens vi befinner oss på bröllopsresan.
    Eftersom vi kommer gifta oss två veckor innan vi åker så blir det att ta av ringen, och försöka hålla tyst om vår hemlighet ;)

Eftersom vi inte har förlovat oss än, planen e att min sambo någon gång innan resan skall fria. (något han tycker är väldigt viktigt att han ska göra och det är inget man gemensamt beslutar enligt han ;)
    Så ingen kommer mistänka att vi faktiska skall gifta oss ;) såvida vi inte råkar försäga oss,

Det som gör mig lite nervös e att tex mina föräldrars kort skall komma senare än tex min morfars, och han ringer och talar om det! Vill ju att mamma och pappa skall få ujppleva kortöppningen som en överraskning.
    kanske kan skall man skiva i kortet att det först få prata om det förens ett vist datum, så att alla hinner få det... eller skulle det låta dumt?

Svar på tråden Bara lite tankar...