• Juni 2014
    Äldre 24 Dec 23:29
    2049 visningar
    9 svar
    9
    2049

    När bokade ni kyrka innan ni gifte er (Stockholm city)

    Vi har bestämt att tidigarelägga vårt bröllop från juni 2014 till augusti 2013  Är bara lite orolig att allt är uppbokat redan... Hur lång tid innan bokade ni kyrka och fanns det gott om tider?Tack på förhand!  

  • Svar på tråden När bokade ni kyrka innan ni gifte er (Stockholm city)
  • stormh­elen
    Äldre 25 Dec 01:31
    #1

    Vi bokade vår kyrka (Katarina Kyrka) något mindre än ett år innan bröllopet. Vi gifter oss 14 september 2013 och kyrkan bokades typ 20 september i år. Vi var förvisso ute i mycket god tid, så alla tiderna för den dagen var lediga, så det var bara att välja och vraka.


    Ni får kolla upp de kyrkor som ni skulle vilja vigas i och sedan får ni helt enkelt höra er för om det finns några lediga tider.

  • Juni 2014
    Äldre 26 Dec 08:15
    #2

    Tack för svar! Vi ska ringa runt imorgon och hoppas på det bästa  Sen tillkommer bara det lilla problemet med lokal också... jaja det bli nog bra, vill verkligen gifta oss i år!  

  • EEE
    Äldre 26 Dec 14:08
    #3

    Hej

    Tyvärr kan det nog bli svårt. Jag bokade kyrkan 10 månader innan och då fanns bara en enda ledig tid kvar i hela juni i den kyrkan vi ville ha. Vi hade tur och det visade sig vara den precis den tid och datum vi ville ha.
    Ar ni flexibla med datum och tid så kan ni nog hitta något.

    Lycka till! 

  • EEE
    Äldre 26 Dec 14:09
    #4

    Glömde skriva, vi bokade Engelbrektskyrkan.

  • Juni 2014
    Äldre 28 Dec 10:54
    #5

    Tack! Fick kyrkan vi ville ha och det datum som var högst i topp! Däremot lite tidigare än vi hade tänkt oss (13,30) men det blir super ändå

  • stormh­elen
    Äldre 28 Dec 12:07
    #6
    Juni 2014 skrev 2012-12-28 10:54:26 följande:
    Tack! Fick kyrkan vi ville ha och det datum som var högst i topp! Däremot lite tidigare än vi hade tänkt oss (13,30) men det blir super ändå

    Vad roligt att ni fick den kyrkan som ni ville ha. Grattis! Skrattande


    Även om ni fick en litetidig tid för er smak så fårn ni försöka fylla ut utrymmet mellan vigseln och middagen. Å' det blir nog inga problem det finns ju massor av olika saker man kan göra. Hoppas att ni hittar en lokal också. =)


    Förresten vilken kyrka är det? *nyfiken*

  • 130810
    Äldre 28 Dec 12:34
    #7

    stormhelen skrev 2012-12-28 12:07:56 följande: Juni 2014 skrev 2012-12-28 10:54:26 följande: Tack! Fick kyrkan vi ville ha och det datum som var högst i topp! Däremot lite tidigare än vi hade tänkt oss (13,30) men det blir super ändå Vad roligt att ni fick den kyrkan som ni ville ha. Grattis!  Även om ni fick en litetidig tid för er smak så fårn ni försöka fylla ut utrymmet mellan vigseln och middagen. Å' det blir nog inga problem det finns ju massor av olika saker man kan göra. Hoppas att ni hittar en lokal också. =) Förresten vilken kyrka är det? *nyfiken*Tack! Har bytt till ett mer passande nick (är TS)  Ja vi får försöka spåna på något att hitta på innan middagen, det är ju mitt i stan så något ska vi väl kunna hitta på . Det blir Engelbrektskyrkan, vilket var den kyrkan vi allra helst ville ha!

  • 130810
    Äldre 28 Dec 12:37
    #8

    Men varför blir det bara fel varje gång jag skriver något? Syns inte heller när jag gör smileys eller radbyten! Stormhelen: Tack!  Har bytt till ett mer passande nick (är TS) :) Ja vi får försöka spåna på något att hitta på innan middagen, det är ju mitt i stan så något ska vi väl kunna hitta på.  Det blir Engelbrektskyrkan, vilket var den kyrkan vi allra helst ville ha! :)

  • stormh­elen
    Äldre 28 Dec 14:43
    #9
    130810 skrev 2012-12-28 12:37:43 följande:
    Men varför blir det bara fel varje gång jag skriver något? Syns inte heller när jag gör smileys eller radbyten! Stormhelen: Tack!  Har bytt till ett mer passande nick (är TS) :) Ja vi får försöka spåna på något att hitta på innan middagen, det är ju mitt i stan så något ska vi väl kunna hitta på.  Det blir Engelbrektskyrkan, vilket var den kyrkan vi allra helst ville ha! :)

    Den kyrkan är jätte fin så det tycker jag var ett bra val. ^^


    Blir ju extra kul när det löser sig så som man vill ha det. Solig

Svar på tråden När bokade ni kyrka innan ni gifte er (Stockholm city)