• Mulla

Lada i SKåne till bröllopsfesten sökes.

I augusti nästa år är det dags för mig och min fästman att gifta oss. Vi letar efter en hyfsat "rå" och orörd lada att ha vår bröllopsfest i. (se bilden för inspiration)
    Det är endast lokalen vi är ute efter då vi redan har bord, stolar, porslin, kock, ugn med mera. Det behöver också vara ok att ta med egen dryck och mat.
    Om den finns på skånes västkust blir vi överlyckliga men är öppna för alla föslag i skåne.
    Snälla hjälp mig!!!! 

• Svar på tråden Lada i SKåne till bröllopsfesten sökes.
  • Kakan 81

Jag tipsar om fredshog.se som ligger i härslöv utanför Landskrona eller rosenlundsgård ( där vi ska ha vår fest) ingår förvisso bord och sylar på rosenlunds och bord på fredshog. Annars kan man ju bara kolla med bönder kanske ! Lycka till

• LindaCalle

Åh, jag letar efter nåt i samma stil jag! Fast gärna i kristianstad/åhus trakten!

• FrökenMäkelä

Som Kakan81 skrev så har du fredshög i Landskrona Kommun.

Det finns även en lada i ett fritidsområde utanför Röstånga vad som ingår där kan jag tyvärr inte svara på men om du är intresserad så kan jag fråga en vän till mig hur man kan kontakta för mer info.

• Mulla
    Kakan 81 skrev 2012-12-22 22:54:58 följande:
    Jag tipsar om fredshog.se som ligger i härslöv utanför Landskrona eller rosenlundsgård ( där vi ska ha vår fest) ingår förvisso bord och sylar på rosenlunds och bord på fredshog. Annars kan man ju bara kolla med bönder kanske ! Lycka till
    Tusen tack för dina förslag. Jag har mailat dem båda för att se vad de kan erbjuda!!
  • Mulla
    FrökenMäkelä skrev 2012-12-23 10:40:07 följande:

Som Kakan81 skrev så har du fredshög i Landskrona Kommun.

Det finns även en lada i ett fritidsområde utanför Röstånga vad som ingår där kan jag tyvärr inte svara på men om du är intresserad så kan jag fråga en vän till mig hur man kan kontakta för mer info.

Du får väldigt gärna se om du kan få tag på kontaktuppgifter så jag kan kontakta dem!
  • Mulla
    CarPer skrev 2012-12-23 12:42:13 följande:
    www.vallens-sateri.se/
    Tusen tack!! Det ser precis ut som något för oss. Jag har mailat dem och så får vi se vad de kan erbjuda:)
  • Kitty85

Vi ska ha vår bröllopsfest i en gammal bedelada(lite skånska=) i Snogeröd. Kolla in deras hemsida, www.snogeloge.se Där finns bord, stolar, glas i alla de sorter, bardisk, ja allt man kan tänka sig. Man kan ta med egen mat och dryck.

• Mulla
    Kitty85 skrev 2012-12-25 22:40:19 följande:
    Vi ska ha vår bröllopsfest i en gammal bedelada(lite skånska=) i Snogeröd. Kolla in deras hemsida, www.snogeloge.se Där finns bord, stolar, glas i alla de sorter, bardisk, ja allt man kan tänka sig. Man kan ta med egen mat och dryck.
    Hej Kitty, tack för ditt tips! Jag har redan mailat dem och tyvärr så var de redan bokade vårt datum.
    Kommer någon på något mer så är ni varmt välkomna!! 
  • Nova

Nere i Trelleborg finns Jordbega Gods, de hyr ut det gamla stallet. Priset för det är 10000 eller 11000 då ingår iof bord och stolar ifall jag inte minns fel. De står enbart för lokalen så mat och dryck kan man fixa själv. www.jordberga.se/uthyrning/herrskapsstallet.asp. Syns inga jättebra bilder på deras hemsida men ifall du googlar herrskapsstallet jordberga så får du fram bilder på något bröllop som har varit där :)

Lycka till!

• NiklasSofie
    Kakan 81 skrev 2012-12-22 22:54:58 följande:

Jag och min sambo tycker att Fredshög ser superfint ut. Detta är exakt som vi vill ha det. Dock önskar vi att de lagade mat på plats. Har ni något förslag på lokal med samma stil men där de själv lagar maten? Gärna nära Lund/Malmö men resterande Skåne går också bra. Tacksam för alla förslag!
Svar på tråden Lada i SKåne till bröllopsfesten sökes.