• Imaginary87

Beställa brudklänning från Light in the box

Hej, funderar på att beställa min brudklänning från sidan Light in the box. Är det någon som har någon erfarenhet av dom? Bra/dåliga??

Tacksam för svar.

• Svar på tråden Beställa brudklänning från Light in the box
  • charlottalindbergs

Hej!
    Har precis betällt julklappar från Light in the box, och jag vill verkligen varna för detta företag. Billiga produkter, men nu fick jag en faktura från UPS där jag skall betala tull och utläggsers'ttning och införselmoms till 282 kronor (för julkappar som kostade mindre än 400 kr), Varning!!

• ev2013

Jag beställde min klänning där ifrån, fick hem den igår... klänningen kosta 600 kr, och för det priset kan jag inte klaga. dock var klänningen förstor, men får skylla mig själv eftersojm jag valde att lägga på två stl på deras tabell, tänkte det där stämmer ju aldrig ;)
    Besällde den 14 dec, kom igår som sagt , så snabbt gick det.

Sen ang tull, om jag fattat det rätt skall man väl bara betala om varorna kostar mer än 1400 totalt med frakt och försäkringar. ?

Så jag e nöjd, känns somjag fått vad jag besällt... sen att jag klanta mig kan ju inte de hjälpa ;)

• rock brud

Jag har beställt flera gånger ( kläder+ skor) och varit nöjd. Fördelen är att alla klänningar de har är deras egna foton dvs klänningen ser likadan ut även i verkligheten. Jag ser det som en av de mer seriösa Kina sidorna, så jag skulle inte vara rädd att beställa. Sen är det ju andra detaljer som att den inte passar ( både figur och storlek) eller att den inte är som man tänkt... det undviker man ju om man prövar innan

Tull/ införelseavgift borde man alltid betala då man köper utanför EU, se på tullverkts sida

• malli716
    rock brud skrev 2013-01-03 20:44:14 följande:
    Fördelen är att alla klänningar de har är deras egna foton dvs klänningen ser likadan ut även i verkligheten.
    Hm, det är väl en sanning med motifikation. De flesta bilderna som finns på light in the box kan man ju hitta på nästa vilken Kina-sida som helst eftersom de flesta av dessa företag gör kopior på orginalen. Det är ju bara en handfull som har sina egna bilder av klänningar som de sytt.
  • MochS

Jag har beställt både brudklänning, underkjolar och spetsbolero från Light in the box.

Underkjolarna och spetsboleron kom alldeles nyss och var bra packade, de var väldigt fina och bra sydda! Spetsboleron beställde jag i min storlek (size 4) och den satt som gjuten! Underkjolarna var "one size" och de satt också bra eftersom de har resår i midjan. När jag beställde var jag väldigt noga med måtten, eftersom jag är kort i rocken så lusläste jag måtten på underkjolarnas längder så de inte skulle bli för långa. Valde jag mellan två likadana underkjolar tog jag den som var kortast och det verkar ha funkat!

Nu väntar jag på brudklänningen som är skickad precis innan nyår! Hoppas hoppas den är lika fin som det andra jag redan fått!

• Pia88

Beställde ett diadem från Light in the box. Tog långsammaste leveransen, beställde kring 20nde november och fick paketet på posten igår. Så ca 30 arbetsdagar..

Har (ännu) inte fått nån räkning från Tullen eller liknande.. Diademet stämde överens med bilden och var kompakt packat i en snygg ask. Supernöjd Glad Hann ta kontakt med kundtjänsten då det inte ville dyka upp och fick svar inom några dagar, så inga problem där.. Blev erbjuden ny produkt eller kupong på pengarna tillbaka med en extra bonus som plåster på såren...

• rock brud
    malli716 skrev 2013-01-03 21:02:14 följande:
    Och modifikation ska det så klart stå Skrattande
    Är det så? trots ganska ihärdigt surf tycker jag dom är ganska ensamma om sina bilder? men jag kan bra ha fel
Svar på tråden Beställa brudklänning från Light in the box