• Fru Kauko
    Äldre 19 Dec 18:45
    2918 visningar
    15 svar
    15
    2918

    Midsommarmat till Bröllop 2013

    Halloj!
    Hela sommaren satt jag och grubblade på vad vi skulle ha för mat till vårat kommande bröllop.
    Då föreslog sambon att vi skulle ha Midsommarmat, det tycker jag låter jättebra med sill & potatis.
    Lax, köttbullar, kanske någon paj osv.
    Men tror ni man kan räkna med 100/pers om man har egen buffe?
    Vi ska ha 60 gäster.

    Vi gifter oss den 15 så folk är ju inte heller " trötta " på Midsommarmaten.
    Och sen dryck, tänkte vi åka till tyskland för att handla. Låter det som en bra ide? :)


  • Svar på tråden Midsommarmat till Bröllop 2013
  • Äldre 19 Dec 18:57
    #1

    Hej, vi har tänkt precis samma här :) Fast vi ska anlita en catering firma ;)


  • Fru Kauko
    Äldre 19 Dec 19:22
    #2
    Tilda93 skrev 2012-12-19 18:57:47 följande:
    Hej, vi har tänkt precis samma här :) Fast vi ska anlita en catering firma ;)
    Ok, nej vi ska göra själva. Får hjälp av försvaret, eller ja sambon vänner från försvaret :)
  • Äldre 19 Dec 19:25
    #3
    Fru Kauko skrev 2012-12-19 19:22:59 följande:
    Ok, nej vi ska göra själva. Får hjälp av försvaret, eller ja sambon vänner från försvaret :)
    Aha, va skönt :)
    Vi har ingen direkt tillgång att kunna göra så mycket mat ( vi har ca 75 gäster).
    och jag vill inte lägga det på någon släkting, och vi vill inte stå med det:D

    Sen så betalar svärföräldrarna maten :D

    Hur mycket alkohol ska ni köpa? , tycker det är så svårt det där :/
  • Fru Kauko
    Äldre 19 Dec 19:39
    #4
    Tilda93 skrev 2012-12-19 19:25:38 följande:
    Aha, va skönt :)
    Vi har ingen direkt tillgång att kunna göra så mycket mat ( vi har ca 75 gäster).
    och jag vill inte lägga det på någon släkting, och vi vill inte stå med det:D

    Sen så betalar svärföräldrarna maten :D

    Hur mycket alkohol ska ni köpa? , tycker det är så svårt det där :/
    Ja, men den är är mer en bekant så hon kan gått sköta maten ;) Hehe, jag har aldrig träffat henne.
    Ja, min mor & far ska betala en del av maten, Svärisarna betalar brudbuketten ( 800
    Alckohol åker dom till tyskland  och handlar, så ger vi dem en lista & pengar.
    Blir väl Rödvin/Vittvin & Öl. Ingen ren sprit.

    Kul såg att din blivande är Dansk?  ( om det stämnde ? )Och min blivande är Finsk. Hehe.
  • Äldre 19 Dec 20:13
    #5

    Tycker det låter trevligt. Jag hade valt att komplettera med kyckling i någon form, stora sallader (mättar bra och är billiga) samt ost och kex. 

  • Äldre 19 Dec 21:09
    #6

    Fru Kauko : aha okej :) Aha okej vilken tur :) Hehe , hans pappa är dansk , va kul :)


  • Fru Kauko
    Äldre 19 Dec 21:17
    #7
    Sjörå skrev 2012-12-19 20:13:20 följande:
    Tycker det låter trevligt. Jag hade valt att komplettera med kyckling i någon form, stora sallader (mättar bra och är billiga) samt ost och kex. 
    Ja men det låter skit bra :D
    Fick ju inte att det ska bli för dyrt, blir ju riktig tårta sen :D
  • Fru Kauko
    Äldre 19 Dec 21:20
    #8
    Tilda93 skrev 2012-12-19 21:09:07 följande:
    Fru Kauko : aha okej :) Aha okej vilken tur :) Hehe , hans pappa är dansk , va kul :)
    Ah - följer din blogg jag, intressant :D
  • Äldre 19 Dec 21:30
    #9

    Hehe va kul hur går det annars med planerna?


  • Äldre 19 Dec 21:43
    #10

    Frysta kycklingklubbor eller vingar kan man få riktigt billigt. Bara att pensla med någon god marinad och in i ugnen. Bland couscous eller något lliknande i salladen så mätter den bättre. Satsa även på bröd och sådant, mättar också men blir inte så dyrt. Tror att Allt Om Mat och liknande tidningar har många tips på hur man drygar ut en buffe utan att det blir så dyrt. 

  • Fru Kauko
    Äldre 19 Dec 23:16
    #11
    Tilda93 skrev 2012-12-19 21:30:28 följande:
    Hehe va kul hur går det annars med planerna?
    Ja, bokade lokalen idag, kyrkan är bokad sen Juni.
    Kollar runt på klänningar, mailat på några, och sen frack till sambon.
    Kollat runt med sångare får besked nästa vecka :)

    Har ni bokat fotograf då? ;)
  • Fru Kauko
    Äldre 19 Dec 23:19
    #12
    Sjörå skrev 2012-12-19 21:43:42 följande:
    Frysta kycklingklubbor eller vingar kan man få riktigt billigt. Bara att pensla med någon god marinad och in i ugnen. Bland couscous eller något lliknande i salladen så mätter den bättre. Satsa även på bröd och sådant, mättar också men blir inte så dyrt. Tror att Allt Om Mat och liknande tidningar har många tips på hur man drygar ut en buffe utan att det blir så dyrt. 
    Verkligen bra ideer du har. :D Ja bröd mättar ju för stunden  ;) Blir skit bra så äter dom oss inte ur huset. Hehe
  • Äldre 19 Dec 23:41
    #13
    Fru Kauko skrev 2012-12-19 23:16:41 följande:
    Ja, bokade lokalen idag, kyrkan är bokad sen Juni.
    Kollar runt på klänningar, mailat på några, och sen frack till sambon.
    Kollat runt med sångare får besked nästa vecka :)

    Har ni bokat fotograf då? ;)
    Åh så skönt :)

    Japp, svärfar hörde med några kompisar som är duktiga hobby fotografer , och ena han pratade med gör det gratis ( hans son gick i min blivandes klass ) det enda han ville ha var mat och dricka:) Jätte snällt tycker jag :D

    Ni då? :D
  • Fru Kauko
    Äldre 20 Dec 03:54
    #14
    Tilda93 skrev 2012-12-19 23:41:25 följande:
    Åh så skönt :)

    Japp, svärfar hörde med några kompisar som är duktiga hobby fotografer , och ena han pratade med gör det gratis ( hans son gick i min blivandes klass ) det enda han ville ha var mat och dricka:) Jätte snällt tycker jag :D

    Ni då? :D
    Okej låter bra! Jag är själv fotograf så har en hel del kontakter, tjejen vi anlitat har jag aldrig träffat irl men följer hennes daywiev. Det ändå hon ville ha var reseersättning. :)
  • Äldre 20 Dec 07:06
    #15

    Hehe va kul :) Åh va snällt :)


Svar på tråden Midsommarmat till Bröllop 2013