• AnnOls
    Äldre 19 Dec 09:28
    1647 visningar
    4 svar
    4
    1647

    Hur går vi in?

    Hjälp med förslag på hur vi kan gå in mottages tacksamt! Det är min blivande, jag, vår 8 åriga dotter, min 17 åriga son & 16 åriga dotter sedan tidigare och prästen. Om barnen får välja tror jag de helst går de tre,med "lillan" i mitten bakom oss..annars tänker jag att det vore fint om lilla gick först med en liten korg m rosen blad och strödde ut.(Vi kommer gå utomhus in i ett orangrie) De stora barnen gick efter henne och så vi sist. Prästen sist eller först eller vänta vid altaret?

  • Svar på tråden Hur går vi in?
  • Äldre 19 Dec 09:51
    #1

    Jag tycker att det låter som ditt förslag är jättebra. Att 8-åringen går först, sen du och din blivande och sist de stora barnen. Om 8-åringen inte vill/vågar gå själv tycker jag att detär ett alternativ att hon går mellan de stora barnen bakom er.
    De bröllop jag har varit på där prästen gått med in har han/hon alltid gått först. Annars har han/hon stått framme vid altaret och väntat. Har ni frågat er präst hur han/hon brukar göra?


  • Äldre 19 Dec 15:08
    #2

    Vi hade en liten brudnäbb som var 7,5. Hon hade inget problem med att gå först. Sedan kom vi och sist vår tärna och marskalk. Prästen var redan framme.

    Våran brudnäbb tog det på största allvar och övade med oss innan  :)

  • Äldre 19 Dec 23:33
    #3

    Jag/vi har tänkt att brudnäbbar kommer gå med tärnorna och Marsalkerna/bestmanen , då dem är 2 år alla 3 och vi tänkte att dem vill nog hellre gå som dem ska med någon som håller dem i handen ( två av dem är mina syster döttrar, och det är två av tänornas barn.)


  • Äldre 19 Dec 23:34
    #4

    Och sen så går vi efter dem.. ( tryckte för tidigt på knappen;) haha )

    Eller är det fel? tycker det är finare på något sett när tänorna och det går före oss, och vi blir kanske inte lika nervösa ;)


Svar på tråden Hur går vi in?