• mirre01

    psalmerjag hittar inga psalmer

    några som har tips på psalmer för vigsel?
    hittar inget som jag tycker om och vad är typisk vigsel psalmer ?

    vad har ni eller vad hade ni ?  

  • Svar på tråden psalmerjag hittar inga psalmer
  • Chicita

    Prästen rekommenderade några, två av dom lät bekanta så dom tog vi...

    Det kändes inte som något vi ville lägga jättemycket tid på, vi läste igenom texterna på de som prästen föreslog. Och sen tog vi dom två som vi trodde att det var störst chans att någon kanske skulle sjunga med i Flört

    För oss var den musik vi valde själva viktigare än psalmerna. Jag har aldrig kommit ihåg vilken psalm som sjungits på något bröllop jag varit på. Men jag kan minnas musiken dom valt själva om det är något som speglar dom och inte bara är något romantiskt och populärt...

    Men det finns en sida där du kan lyssna på psalmer. Men jag hittar inte den nu.
    Här finns en som har ett lite mindre urval annars
    www.svenskakyrkanboras.com/www/live/dokumentmallar/Standard.aspx 

  • Soldemor

    411 är en underbar vigselpsalm, liksom 84. Sedan beror det ju lite på när på året ni skall gifta er. Är det på sommaren så finns det massor av sommarpsalmer man kan ha också.


     


    Sedan finns de där psalmena som funkar till allt: 248, 249, ´289, 297 som exempel, och så klart 21.

  • mirre01

    åh hade ingen aning om att man kan lyssna :) och jag kan typ bara psalmer till dop tusen tack allihoppa

  • Sara 120707

    Kan även tipsa om att man på sidan jag länkade kan lyssna på olika ingångs och utgångslåtar på orgel.


    Superbra sida

  • mirre01

    har inte hunnit kika men ska tamej tusan göra de nu :D

  • Sebastiána

    Vi hade "En vänlig grönska", "O store gud" och en typisk bröllopspsalm som jag glömt texten på.

  • Augusti13

    Tror vi kommer ha nr 84 "Vi lyfter våra hjärtan" och en ny psalm som jag inte hittar nummer till, men som heter "till man och kcinna gjorde han", som har samma melodi som "i denna ljuva sommartid". Valde psalmerna ut i från texterna, samt att de flesta kommer kunna sjunga med till den sista i och med melodin :)

  • muppen

    Vi har tänkt ha En vänlig grönska och En vänlig grönska - då känner vi oss säkra på att folk faktiskt kommer kunna sjunga med i dem, plus att texterna har mycket naturfokus och bara någon rad här och där om Gud, något som är viktigt för min sambo som inte är alls troende och tycker det känns konstigt annars.

Svar på tråden psalmerjag hittar inga psalmer