• Jartin­g
    Äldre 13 Dec 12:49
    2260 visningar
    5 svar
    5
    2260

    Gifta om sig

    Jag och min sambo förlovade oss i går för andra gången, vi har även varit gifta med varandra innan, men pågrund utav tråkigheter som hände så valde vi att gå åt varsit håll. Efter några år hittade vi tillbaka till varandra och igår så förlovade vi oss igen. Och nu skulle vi vilja gifta oss igen, men då är min fråga igentlign, vi har tänkt göra det borgiligt men jag skulle vilja ha en stor fest, mest bara för att få fira med nära och kära. Och vi kommer givetvis inte vilja ha presenter.
    Är detta helt fel?
    Jag har sådan ångest över det här, samtidigt som jag vill göra det för jag älskar verkligen honom. 

  • Svar på tråden Gifta om sig
  • Alylly­ra
    Äldre 13 Dec 13:03
    #1

    Vad är det som du känner är fel?

    Jag tycker det låter som en strålande idé! Om ni har hittat tillbaka till varandra finns väl all anledning att fira detta, eller hur?
    Vi kommer gifta oss borgligt med ca 100 personer både på vigseln och på festen. Solig

  • Fröken­Mäkelä
    Äldre 13 Dec 13:11
    #2
    Alyllyra skrev 2012-12-13 13:03:35 följande:
    Vad är det som du känner är fel?

    Jag tycker det låter som en strålande idé! Om ni har hittat tillbaka till varandra finns väl all anledning att fira detta, eller hur?
  • Äldre 13 Dec 13:15
    #3

    Det är väl bara att köra?
    Finns det begränsningar på hur många gånger man får vara gift (oavsett om det är med samma eller olika) så har då inte jag hört talas om det i alla fall.

    Oavsett om ni varit gifta innan eller inte så är det väl kärleken ni firar?
    Och den vill man ju fira med alla sina nära och kära, för det är ju inte bara kärleken brudparet emellan som firas den dagen egentligen, utan kärleken i allmänhet. Brudparet är ju mer manifestationen av den där kärleken som finns.
    Och att ni hittar tillbaka trots svårigheter borde väl ge er dubbel anledning att fira?

    Jag vet inte, jag kanske bara tänker konstigt? Tungan ute 

  • maxmam­ma
    Äldre 13 Dec 14:30
    #4

    eftersom ni hittat tillbaka till varandra o kärleken mellan er är det väl bra o köra på??

    finns ingen anledning till att låta bli. som chicita sa det finns väl dubbel anledning att fira.

    så jag önskar er lycka till o hoppas ni får ett fint bröllop, en underbar fest o ett långt härligt liv tillsammans med varandra igen. 

  • Foreve­r
    Äldre 7 Feb 13:26
    #5

    Grattis (långt i efterhand) till förlovningen.

    Lite nyfiken... Hur har det gått? Planeras det bröllop? Skrattande

Svar på tråden Gifta om sig