• Lillag­umman
    Äldre 11 Dec 15:22
    5280 visningar
    12 svar
    12
    5280

    Släkten blev rasande då vi byter till nytt namn

    Min släktingar har hotat att säga upp bekantskap och inte komma på bröllopet om vi byter till ett gemensamt nytt namn som funnits i släkten innan.
    speciellet mimn m2b släkt tycker det där fel

    Jag känner mig mycket ledsen över den pyskiska utpressening det innebör

    Vad göra?
    Man kan ju inte  vika ner sig? 

  • Svar på tråden Släkten blev rasande då vi byter till nytt namn
  • sirifr­edde
    Äldre 11 Dec 17:38
    #1

    Jag tycker att det är upp till Er med efternamnet. Jag själv ska ha mitt efternamn som som mellannamn och min mans namn som efternamn. Kan tänka mig att min släkt med skulle bli lite fundersamma om jag skulle byta bort mitt efternamn. Jag tycker släkten gör fel om dem bryter med er. Är det alla som blir rasande eller är det 1 person som har sagt det och säger att "alla" tycker så?

  • CoG
    Äldre 11 Dec 18:18
    #2

    Det låter jättefånigt tycker jag.

    Är det av ngn särskild anledning dom inte tycker om just det efternamnet?

    Jag kan inte förstå varför ett efternamn ska spela så stor roll för ngn faktiskt,
    har dom inte bättre saker för sig?
    Om min släkt eller min blivandes (eller ngn öht) ville säga upp bekantskapen pga vårat val av efternamn,
    så skulle jag glatt klara mig utan dom.
    Jag bryr mig inte om vad mina släktingar eller vänner har för efternamn faktiskt.

  • Äldre 11 Dec 18:22
    #3

    Men då har de visat vad det är för typ av folk. Dvs inga att slösa energi på.

    Kör på med det namn ni har valt. Det handlar om er familj, inte släkten.

  • PiaB
    Äldre 11 Dec 18:29
    #4
    TheD skrev 2012-12-11 18:22:45 följande:
    Men då har de visat vad det är för typ av folk. Dvs inga att slösa energi på.

    Kör på med det namn ni har valt. Det handlar om er familj, inte släkten.

    Säger detsamma. Om de är så ynkliga så de är beredda att bryta med er för att ni byter namn så skulle jag säga tack och hej, och att jag verkligen hoppas att de står fast vid sitt ord och INTE kommer på bröllopet. Den dagen vill man väl dela med folk som bryr sig om en?


    Allvarligt, vad är det för människor som kör med utpressning sådär? Nej byt namn om ni vill. Och om de bryter med er så förstår jag att det känns jobbigt, men då har ni det nog bättre utan dem!


     


    Lycka till och kram. Vad irriterad jag blir! (på dem)


  • Tooie
    Äldre 11 Dec 18:45
    #5

    Åh herregud! Vilket världs problem! För det första har de inget med det att göra anser jag... Eftersom det är ert beslut sen att de hotar med att inte komma är ju så jävla lågt! Barnsligt! För jävligt rent ut sagt... För ett efternamn. Man kan ju undra hur de tänker...

  • maxmam­ma
    Äldre 11 Dec 23:40
    #6

    ja herre gud det finns folk till allting, o är de så tykna att de tänker bryta med er för ett efternamns skull så är de då inte värd att få närvara vid er stora dag.

    med såna vänner har man inga fiender eller hur man brukar säga...

    nä kör på ert sätt som ni tänkt er med namnen, ni är vuxna o bestämmer själv över hur ni vill ha det. o fattar inte dom det så är det mest synd om dem som inte har förstånd till bättre.

    som någon sa jag hade hellre varit utan dem på bröllopet när de visar hur de tänker om saker o ting. 

  • Äldre 13 Dec 18:29
    #7

    Jadu...
    Man kan alltid bara hoppas att folk ska bli glada när man berättar om sina planer, men det är tyvärr ingenting man kan kräva. Tyvärr. Obestämd

  • smisa
    Äldre 13 Dec 19:04
    #8

    Fy sjutton vad taskigt! Klart ni ska heta vad ni vill. Det har väl inte dom med att göra över huvud taget!!

  • maxmam­ma
    Äldre 13 Dec 20:26
    #9

    ja du att folk blir grinig det märkte jag när jag o sambon skickade inbjudningarna till hans föräldrar.

    de blev arga som tusan iaf hans mamma blev helt rabiat o vägrade prata med mig efter det.

    nu efter si så där 6 veckor sen inbjudningen kom har hon iaf börjat svara i telefonen när hon ser att jag ringer men inte är det några muntra toner man möts av i telefonen.

    och är hon så j-kla tyken o missunsamm o jävlig så är det henne det är mest synd om som mår så dåligt att hon måste försöka förstöra för oss.

    hon kommer inte att vinna o vi kör på i vårt eget race vi gör som vi vill o passar inte det henne så slipper hon komma på vårt bröllop, ingen som tvingar henne att närvara... 

  • Burre
    Äldre 13 Dec 21:18
    #10

    Maxmamma - varför blev hon arg? Fattar inte riktigt, för att ni ska gifta er eller vad?


  • maxmam­ma
    Äldre 14 Dec 11:08
    #11
    Burre skrev 2012-12-13 21:18:38 följande:
    Maxmamma - varför blev hon arg? Fattar inte riktigt, för att ni ska gifta er eller vad?
    hon blev  arg när hon fick veta att vi skulle ha barn, hon tycker jag är en jävla slampa som hade 2barn med i bagaget.

    hon tycker jag är en idiot som skiljde mig från mannen jag har de 2barnen med, sen att han slog ihjäl mig mer eller mindre varje dag det ser hon inte som anledning till att skilja sig.

    hon tror att jag skiljde mig från honom för att få en massa pengar o annat ovidkommande tjaffs som var det sista jag ville ha.

    och  hon anser att jag drar hennes son ned i fördärvet och att jag tvingar honom att gifta sig med mig, vilket jag inte gör varken drar ner i nått fördärv eller tvingar honom att gifta sig.

    problemet blir extra jobbigt då vi bor på samma gård men i varsina hus... 
  • Burre
    Äldre 16 Dec 19:54
    #12

    Maxmamma - ok, ja då fattar jag! Typiskt folk överlag att bara anta saker! Hoppas de löser sig :) har själv varit i ett sånt förhållande som du lämnade, För ett bra tag sen dock! Kram


Svar på tråden Släkten blev rasande då vi byter till nytt namn