• Äldre 10 Dec 14:50
    2755 visningar
    3 svar
    3
    2755

    Behöver tips på skånska slott för bröllopsfesten

    Jag och min fästman skulle vilja ha vår bröllopsfest i ett slott här nere i Skåne, men skulle behöva lite tips från er som har erfarenhet av de skånska slotten eller herrgårdarna. Vad finns det att välja på runt nordväst-hållet? Vad är positivt och negativt? Jag tar tacksamt emot era personliga åsikter om vad som är positivt och negativt med de ställen som ni har erfarenhet av.  Glad

  • Svar på tråden Behöver tips på skånska slott för bröllopsfesten
  • Äldre 10 Dec 17:15
    #1

    Vi hade vårt bröllop på Kronovalls slott oc är otroligt nöjda med det. Har skrivit en recention om det här: www.brollopstorget.se/Forum-1-86/m4209605.html (första inlägget)


    Men det ligger ju syd-öst så det passar kanske inte. Örenäs slott finns också och det ligger kanske lite mer i regionen där ni tittar. Jag har ingen erfarenhet av det dock.


     

  • Äldre 12 Dec 16:46
    #2
    yavanna81 skrev 2012-12-10 17:15:41 följande:

    Vi hade vårt bröllop på Kronovalls slott oc är otroligt nöjda med det. Har skrivit en recention om det här: www.brollopstorget.se/Forum-1-86/m4209605.htm... (första inlägget)


    Men det ligger ju syd-öst så det passar kanske inte. Örenäs slott finns också och det ligger kanske lite mer i regionen där ni tittar. Jag har ingen erfarenhet av det dock.


     


    Jag har tittat lite på Örenäs slotts hemsida, men jag saknar både bilder och prisuppgifter. Jag tror att jag måste besöka stället, men ändå saknar jag hur andra har upplevt det när det har hållts fest eller bröllop.
  • Äldre 28 Aug 11:05
    #3

    Kan varmt rekommendera Fulltofta slotts festsal. Det är en otroligt fin miljö!!!
    Dessutom hyr man lokalen och får själv bestämma cateirng och ta med egen drickom man så önskar!
    www.fulltoftaslott.se/
     

Svar på tråden Behöver tips på skånska slott för bröllopsfesten