• Äldre 10 Dec 09:18
    9400 visningar
    54 svar
    54
    9400

    Bröllop i jönköpingstrakten 2013?

    Någon som ska gifta sig i Jönköpingtrakten 2013?

    Tänkte vi kunde ge varandra lite tips =)

    Mvh Emelie

  • Svar på tråden Bröllop i jönköpingstrakten 2013?
  • Äldre 15 Dec 00:46
    #1

    Hej :)
    Jag har inte sett denna tråd förrens nu :D
    Men jag bor i Huskvarna och jag gifter mig 7 juni 2013 :D

    Vart bor du/ni och när gifter ni er? :D

    Kram{#emotions_dlg.flower}


  • Äldre 15 Dec 11:31
    #2
    Tilda93 skrev 2012-12-15 00:46:08 följande:
    Hej :)
    Jag har inte sett denna tråd förrens nu :D
    Men jag bor i Huskvarna och jag gifter mig 7 juni 2013 :D

    Vart bor du/ni och när gifter ni er? :D

    Kram{#emotions_dlg.flower}
    Hej!

    Vi bor på Liljeholmen, gifter oss den 21 september 2013.
  • Äldre 15 Dec 12:01
    #3

    Hej igen , va kul :) har ni fått något fixat? :)


  • Äldre 15 Dec 12:31
    #4

    Jag bor på Ekhagen och gifter mig i augusti 2013:) Hur långt har ni kommit? Var ska ni vara? Berätta!

  • Äldre 15 Dec 14:41
    #5

    Vad ligger eran budjet på? :)
    Det vi har fixat:
    * Bokat två olika lokaler och ska välja ut en av dem!!
    * Bokat kyrka ( Hakaprskyrka)
    *Klänning, lånat en slöja , lånat en väska, köpt två par skor, smyckena, strumpband och korsett till klänningen.
    * Vi har köpt allt till inbjudningskorten men ska fixa dem när vi har bestämt oss för vilken lokal vi ska ha :)
    * vi har kollat ut blombuketterna och pris- 1500:-
    * Underkjolen(röd), och boleron(samma färg som klänningen) som snart ska beställas.
    * tåtorna fixar svågers flickvän.
    * vi har köpt blockljus och band , men ska bara knyta banden fint runt om ljusen också :)
    * Köpt all dekoration till borden
    * gjort gästbok och en minnes låda som ska vara kuvertlåda på bröllopet, gjort bordsplasering till honnörsbordet, gjort pyntat näsdukslådor.
    * köpt korg + organza påsar till riset till riskasningen
    * köpt och lånat en massa champanjeglas
    * köpt fina champanjeglas till oss
    * Bokat ett band
    * Fixat alla kläder till min blivande (utan fin underkläder).
    *Fixat en fotograf .
    * frågat min syster om hon vill fixa mitt hår och sminket.
    * frågat tänor, näbbar (deras föräldrar), och bestmans. samt även så ska vi ha två toastmadames.
    * 2 st WC korgar.
    * Cake toppers , tårtkniv och spade.

    Och så var vi precis och beställde min vigselring så den 15/2 -13 får jag äntligen se den förförsta gången:D

    vad vi har kvar:
    *Underkläder till oss brudpar.( fin strumpor osv)
    * Alkoholen
    * Blommorna till borden
    * All alkolfria alt så som kaffe , läsk osv.
    *nya lakan till sängen istället för hotellnatt ( vi har budjet bröllop :)
    * lavendel och ris till riskastningen.

    Det är typ det som är kvar vad jag kommer på nu ;)

    Hur mycket har ni kvar? :D
    Har ni inga bilder på era kläder/skor osv? :) Roligt att se hur andra har tänkt :)


  • Äldre 16 Dec 01:05
    #6

    Hej igen! Det vi har klart är! *budget ca 70.000-75.000 (kan bli mindre) * kyrka -ljungarumskyrka * lokal-Tokeryds herrgård *hotellnatt till gäster och oss - Tokeryds herrgård * solist -sånger * dj * fotograf * bil från kyrka * all mat, dukning och dricka fixar tokeryd herrgård * gästlistan * valt ut inbjudningskort som jag ska beställa * toastmaster och toastmadame är klart * tärnor och bestman * var vi ska beställa ringarna * frisör och make ( jobbar själv som frisör så var inte så svårt ;) ) * sabelhäck ( min blivande är militär) Vad jag har tittat på * tittar på klänning ska beställa på nätet längre fram * tittat på bröllopsresa * bestämt hur håret ska se ut * börjat lite med festprogrammen * tittat lite på bordsplacering. Vem ska göra era brudbuketter? Tycker de är svårt för är inte från stan så känner inte riktigt till blomsteraffärer i stan. Det var nog allt!

  • Äldre 16 Dec 01:06
    #7

    Oj vad dumt de blev. Skrev på mobilen. Får skriva om imorron om ni inte kan läsa det.

  • Äldre 16 Dec 01:16
    #8

    Ni har kommit en bit på vägen iallafall :) Vi beställer ifrån backamo i Bankeryd , då dem har fina blommor och har okej priser :). Min faster ( som jag inte har någon kontakt med) har en blomster affär på liljeholmen :)


  • Äldre 16 Dec 09:27
    #9

    Hej hej! Ja jag har kommit en bit på vägen. Min sambo är inte hemma då vill inte fixa för mycket, han kommer hem i början av feb i 2 V och sen åker igen kommer hem helt i juni. Så jag fixar lite nu :) Aha de är din faster som har en blomsteraffär här borta, finns två men måste var den man går ner i källaren. Det är många som säger backamo men känner att de är på fel håll när man ska hämta den. Såg att ni gifter er en fredag, något spec med det ?

  • Äldre 16 Dec 10:01
    #10
    emelieparstam skrev 2012-12-16 09:27:05 följande:
    Hej hej! Ja jag har kommit en bit på vägen. Min sambo är inte hemma då vill inte fixa för mycket, han kommer hem i början av feb i 2 V och sen åker igen kommer hem helt i juni. Så jag fixar lite nu :) Aha de är din faster som har en blomsteraffär här borta, finns två men måste var den man går ner i källaren. Det är många som säger backamo men känner att de är på fel håll när man ska hämta den. Såg att ni gifter er en fredag, något spec med det ?
    Hej hej! Ja jag har kommit en bit på vägen.
    Min sambo är inte hemma då vill inte fixa för mycket, han kommer hem i början av feb i 2 V och sen åker igen kommer hem helt i juni. Så jag fixar lite nu :)

     Aha de är din faster som har en blomsteraffär här borta, finns två men måste var den man går ner i källaren. Det är många som säger backamo men känner att de är på fel håll när man ska hämta den.

     Såg att ni gifter er en fredag, något spec med det ?
Svar på tråden Bröllop i jönköpingstrakten 2013?