• teddy

    Vårt sagolika underbara vinterbröllop 1/12 -12!

    Nu är jag fru sen en vecka ungefär och jag kan inte vara lyckligare! Glad

    Denna veckan som gått, sedan bröllopet, har varit intensiv och fylld av känslor och reaktioner och vi är fortfarande helt överväldigade av vår underbara fantastiska dag den 1 december! Glad

    Natten till bröllopsdagen sov jag hemma hos min mamma och den då blivande maken var hemma i vår lägenhet. Jag vaknade kl 6 på morgonen med fjärilar i magen och ett leende på läpparna! Sedan innehöll morgonen allt ifrån sminkning och frisering av en underbar frisör som snällt nog kom hem till oss och fixade min frisyr, till fotografering och ännu mer fjärilar i magen! Frisyren tog ca 2 timmar att göra och klänningen ca 30 min att få på sig! Haha! Min älskade klänning är en Mori Lee och jag kunde inte ha valt en klänning som var bättre. Som jag trivdes i den! 

    Ca kl 10.30 bar det av mot fotostället där jag och maken skulle mötas för fösta gången den dagen! Det blev en känsloladdad stund för alla inblandade, men åååh så underbart det var! Vi fotograferades, tillsammans med brudföljet, då innan vigseln och jag kan bara ana hur fina bilder vi kommer få! Har ännu inte fått fotografens bilder, så de jag lägger in nedan är bilder från andra personer... men även dom är jättefina tycker jag!

    Efter fotograferingen tog vi oss en lite matpaus innan vigseln kl 14. Maken fick i sig fem makaroner och jag kanske tre skedar hallonyoghurt, haha!
    Sen, vår fantastiska vigsel! Jag har knappt ord för att beskriva hur underbart det var! Den var så fin och traditionell, men samtidigt så "vi"! Vi hade som ingångsmusik Zelda maine theme och när jag hörde starten på stycket kunde jag inte hålla mig och började skratta så hela jag hoppade, så in kom ett skrattade brudpar och det verkligen satte stämningen på vigseln! Allt var så ljust och glatt och fint och rörande! Inget kunde gå bättre! Tilläggas ska att det var min pappa och min syster som var präster, min mamma och mina syskon spelade och sjöng, det var så vackert! Våra solosånger var en låt min mamma själv skrivit, Come what may och Kärleksvisan. Även dessa sångerna var så "vi"! Jag gjorde även en liten kupp, som min make inte visste om, och sjöng själv andra versen på Kärleksvisan! Jag visste inte riktigt hur det skulle gå och om mina känslor skulle klara av det, men det gick jättebra! Haha, till och med applåderna rungade! Som utgångsmusik sedan hade vi valt Coldplays Viva la Vida, med två cellos (mina kusiner) och orgel! Det var så mäktigt att få gå ut ur kyrkan till de tonerna! Efter vigseln sa jag till pappa, alltså en av prästerna, att detta va det bästa jag gjort i hela mitt liv! Glad

    Sen blev det riskastning utanför kyrkan och mingel i församlingshemmet innan det bar iväg mot bröllopsfest i en vacker liten rödvit korsvirkesgård på landet! Under minglet förresten fick vi dagens första överraskning då hela min släkt inklusive andra vänner och bekanta tog ton i You raise me up! Det blev en kör på ca 60 pers som helt plötsligt böjade sjunga! Underbart!

    Ska tilläggas också att det började snöa när vi gick in i kyrkan och sedan förtsatte det snöa hela kvällen och när vi satt i dagens andra överrasrkning, en rolls royce, på väg till festlokalen var landskapet vitt! Vi kunde inte önska oss mer! :)

    Festen sedan innehöll allt man kan tänka sig! God mat, fina vänner och familjemedlemmar, glädje, värme skratt och tårar, tårta som var både fin och god med mera! Det hölls fina tal och fina sånger sjöngs. Stämningen var på topp och allt var helt perfekt! Och vår dukning var så fin! Hehe... inget kunde vara bättre. Framåt kvällningen sen blev det sprakande elddansshow av min lillasyster tillika tärna och ännu en överraskning i form av ståtliga fyrverkerier!

    Med detta inlägg vill jag bara visa på hur glada vi är för vårt underbart magiska vinterbröllop och jag hoppas ni andra också får en lika underbar dag som vi hade! Glad

    Vi har som sagt inte fått alla bilder ännu, men här ser ni lite i alla fall och jag lägger in fler när vi fått dom! Glad

    Stort tack till er alla här inne också som tipsat och stöttat oss i vårt planerande, jag tänker nog stanna kvar här ett tag och göra detsamma!








  • Svar på tråden Vårt sagolika underbara vinterbröllop 1/12 -12!
  • Lakinna

    Vilken härlig dag och vad fina ni var! Måste fråga var skorna ä ifrån, precis såna jag vill ha!

  • teddy

    Stort tack! Glad
    Vi är verkligen helt lyriska över vår underbara bröllopsdag! O vi väntar med spänning på fotografens bilder...

    Lakinna, mina skor eller makens hehe? Mina är från Laredoute makens från Versace by HM Glad

  • VictoriaE

    Grattis till det underbara brollopet =) Verkar som om inget kunde ha gatt battre =)

  • stormhelen

    Grattis till er båda!


    Härliga bilder, tycker att era bord var härligt dekorerade med alla julkulor och kandelaber. Känns väldigt juligt och vintrigt - så helt rätt för årstiden.


     


     

  • JOOL 09

    Grattis till det fina bröllopet! Vilka härligt uttrycksfulla bilder! Ni formligen strålar båda två :))

  • Mumin

    Åh, vad lyckliga ni ser ut!!! Det låter som att ni hade en fantastisk dag!!!

  • vinterfrost

    Åh vad fina ni är! Dukningen blev ju fantastisk :)
    Grattis!! 

  • teddy

    Stort tack alla! O det jag kan säga till er som "har er dag kvar" är: kom ihåg att NJUTA!!! Skrattande

  • Sommar13

    Så himla härliga bilder, er lycka smittar verkligen av sig Jag är på nyfiken på ert Färgtema, är det rosa eller cerise som gör det där lilla extra? Allt ser så fint ut, kläder, skor, blommor. Vi har Färgtema cerise och blir så inspirerad av dina bilder! Stort grattis

  • teddy

    Sommar13, tack! Ja våra färger var cerise och silver, och det blev verkligen helt magiskt! :)
    O cerise är ju en färg som passar både sommar som vinter, både maken och jag älskar den färgen hihi! 

Svar på tråden Vårt sagolika underbara vinterbröllop 1/12 -12!