• söt nöt

    Tärna

    jag funderar på en sak. Jag kommer troligen inte att ha någon tärna. hur gör man under själva vigseln med buketten när man inte kan hålla den själv och liknande om man inte har någon tärna? Alla bröllop jag vart på tidigare så har det funnits ett helt bröllopsfölje med alla "poster"/sysslor fyllda. 

    Hur går det till? 

  • Svar på tråden Tärna
  • MH2014

    Vi ska inte heller ha nå brudfölje.. Vet inte om ni gifter er i kyrkan eller nån annanstans,,vi gifter oss borgligt på restaurang eller i lokal (inte klart än). Jag tänkte som så att vi ev skulle ha ett litet bord i närheten med en snygg vas, eller en hög vas på golvet vid oss, eller helt enkelt lägger den framför oss mellan oss och gästerna, om du förstår framför då ;) Annars vet jag inte "hur man brukar göra".. Bara idéer vi funderat på :)

  • FrökenMäkelä

    Kommer inte heller ha brudfölje. Buketten får vår dotter hålla.


    Men kan inte din mamma, syskon eller svärförälder stega fram och ta den?

  • söt nöt

    Vi ska gifte oss i kyrkan. Jag funderade på om min syster kunde komma fram och hålla buketten när det sjullr behövas, men jag är osäker på hur det blir rent praktiskt. hon kommer ju sitta längst fram så det är ju lugnt. 
    vet man innan när i vigselakten som man behöver hjälp att hålla den? 

  • Chicita

    Det är när det är dags för löften och ringväxling som man vill bli av med buketten.

    Be någon (vem som helst) på första raden att komma fram och hämta buketten. Berätta för prästen innan att ni ska ha det arrangemanget så kan han/hon ge en liten vink när det är dags, så då kan du bara vända dig mot personen och på så sätt signalera att hon ska komma fram och hämta buketten. 

  • söt nöt

    Tack för alla tips! Jag ska kolla med min syster om hon kan tänka sig att komma fram och hämta buketten. :)

Svar på tråden Tärna