• Elleno­re86
    Äldre 7 Dec 09:49
    2050 visningar
    1 svar
    1
    2050

    Hur börjar jag planera?

    Vi ska gifta oss i Juli månad. Vi ska gifta oss i kyrkan med allt som allt  gäster. Festen kommer vi ha hemma i vår trädgård alternativt uterum. Såhär långt är det klart. Men nudå? När ska man skicka ut bjudningar? när ska kläder inhandlas osv osv osv..
    Vi ska inte ha något lyx utan ett billigt.. Hur kommer vi billigt undan?

  • Svar på tråden Hur börjar jag planera?
  • Alylly­ra
    Äldre 7 Dec 10:05
    #1

    Jag gillar listor! Andras och mina egna
    Tex finns det en lista här på BT: www.brollopstorget.se/Vigsel/1.1202916-verktyg-planering-och-checklista

    Om man utgår från en sån lista och börjar med att ta bort det man inte ska ha (vi ska tex inte ha tärnor/marshalkar - då kan vi ta bort den punkten från listan).

    Sen kan man göra en prioriteringslista - vilka saker är viktigast för oss, dvs vilka vill vi satsa på. Är det vigselceremonin, festen, ringarna, fotograf, musiken...? Lägg mest krut på detta.

    Vad gäller dina specifika frågor så finns det många olika åsikter. Om du ska beställa en märkesklänning så rekommenderar många butiker ca 4-6 månader i förväg, ibland längre. Så då är det nog dags snart Glad
    Kinaklänningar eller andra typer av klänningar går snabbare att få.
    Inbjudningarna bör väl skickas så att ni kan få svar i en rimlig tid inför bröllopet (kan tex vara bra för catering eller inhandling), men om ni ska ha i juli är det nog bra att meddela folk tidigt så att de inte sticker iväg mitt under semestern.

    Lycka till! Här på BT finns massa trådar om budget/gör-själv-projekt/spara pengar mm, här finns massor av smarta tips. 

Svar på tråden Hur börjar jag planera?