• eliinon

    Sluta ppiller

    Hej! Jag ska sluta äta Diane nu efter 7 månader. Jag har ätit 3 tabletter av en karta, "måste" jag äta hela kartan innan jag kan sluta? läst om att man kan få hormonrubbningar om man slutar mitt i en karta. Men jag har ju bara hunnit äta i 3 dagar nu. Kan jag sluta nu eller bör jag äta hela kartan för säkerhets skull?

  • Svar på tråden Sluta ppiller
  • Makeupmyday

    Hormonrubbningar får du nog vara beredd på att få ändå, oavsett om du äter kartan till slut eller bara 3 piller. Kroppen är van att få hormoner och när den inte får det mer så kan det komma alla möjliga bieffekter.


    Jag slutade äta p-piller för typ 2 månader sen, då hade jag knaprat piller i 15 år.


    Jag fick störningar i menstruationen, finnar, viktuppgång, huvudvärk mm. Men jag försöker hålla ut ett tag till, det tar säkert en stund för alla hormoner att försvinna ut ur kroppet.

  • eliinon

    Okej tack! Jag får helt enkelt vara beredd på det då. Hoppas bara att det inte blir så illa isåfall :) Minns att jag slutade med ppiller för nått år sen, och då fick jag faktiskt ingen märkbar effekt... slutade iaf fast jag tagit 3 tabletter nu! Känns faktiskt som ett bra val Glad

Svar på tråden Sluta ppiller