• Blivan­de frun
    Äldre 6 Dec 14:05
    3460 visningar
    3 svar
    3
    3460

    Billig brudbukett i Sundsvall????

    Hejsan!

    Är det någon där ute som kan tipsa om billig brudbukett. Vart man kan få bra pris osv.
    Vi har tyvärr en snål budget och får tyvärr dra in på det mesta :( Jättetråkigt!

    Men vi vill ändå att det ska bli en toppen dag för både oss och våra nära....

    Tack på förhand! 

  • Svar på tråden Billig brudbukett i Sundsvall????
  • Äldre 6 Dec 22:30
    #1

    Jag bor inte i Sundsvall så jag kan inget om floristerna där.
    Men jag ska ändå ge dig ett råd.

    Gå till en florist, tala om att du ska gifta dig och hur mycket du kan lägga på blommorna som mest (betona att det vore bra om det blir billigare).
    Berätta lite om eventuellt färgtema eller annat, vilken stil du ska ha på klänning, frisyr osv och om det är någon blomma du absolut vill ha i buketten och även om det är någon som du inte vill ha.

    När floristen inte behöver specialbeställa blommor åt dig, utan kan arbeta med det som finns hemma för dagen så blir det billigare för dig. Att inte toppstyra och visa bilder som ska kopieras gör också att floristen får använda sin kreativitet och konstnärliga frihet, vilket betyder att denne med säkerhet tycker att det är roligare och kan skapa en helt unik bukett till dig inom den gräns du satt.

    Eller om du vågar - låt din make sköta kontakten med floristen.
    Det är en gammal svensk tradition där maken ordnar buketten till sin blivande och överlämnar den symboliskt innan vigseln.
    Han kan ju göra samma och låta floristen bestämma det mesta. Men då är det hans åsikter och önskemål i färg, form och budget som gäller Flört 

  • Blivan­de frun
    Äldre 7 Dec 22:23
    #2

    Tusen tack för tipsen =)

    Många goda råd och tips, verkligen snällt !
    Ja, kanske skulle man skicka gubben på det, han är faktiskt riktig romantiker, så tror den uppgiften skulle funka för honom :) Men sen är det ju en annan femma å få honom att vilja göra det ;) skrattar

    Men vi får se hur det blir :D

     

  • Äldre 7 Dec 23:08
    #3

    Då tycker jag att du ska prata med maken... 
    Det kan vara kul för honom att få den uppgiften också och känna att han har lite att säga till om när det gäller hur ni "ser ut" på dagen Glad 

Svar på tråden Billig brudbukett i Sundsvall????