• VictoriaE

Underkjol till denna klanning- rad uppskattas =)

Jag behover lite rad har- forsoker klura ut vilken underkjol man ska ha till min klanning. Tyget ar satin, och ar relativt tungt. I affaren foreslog de att jag skulle skaffa en med en ring i, men jag vill sa garna ha en fargad tyllkjol (inspirationsbild bifogad Glad). Tror ni att det skulle funka? Har funderat pa att sy den sjalv, men ar osaker pa om satintyget blir for tungt och "plattar ner" tyllen.

• Svar på tråden Underkjol till denna klanning- rad uppskattas =)
  • maxmamma

jag är inget sy-proffs men jag skulle nog ha valt att ha en underkjol med iaf 2 ringar, kanske med 3 för att inte den ska se så platt o tung ut från höftpartiet o ner.

men som sagt jag är inte så värst bra på detta med klänningar, fråga daniiel som finns här, hon är duktig på klänningar o vad man ska ha för att de ska få mer "liv" i sig o inte se så tunga o platta ut.

Lycka till

• VictoriaE
    maxmamma skrev 2012-12-06 19:46:25 följande:

jag är inget sy-proffs men jag skulle nog ha valt att ha en underkjol med iaf 2 ringar, kanske med 3 för att inte den ska se så platt o tung ut från höftpartiet o ner.

men som sagt jag är inte så värst bra på detta med klänningar, fråga daniiel som finns här, hon är duktig på klänningar o vad man ska ha för att de ska få mer "liv" i sig o inte se så tunga o platta ut.

Lycka till

Tack for radet- jag testar med att fraga henne =)

Om nagon annan har asikter, uppskattar de garna =) 
  • Chicita

Jag skulle faktiskt ha köpt en billig underkjol med 2-3 ringar (på typ e-bay) och sen sytt på tyll i den färg du vill ha utanpå underkjolen.
    Om du drar upp underkjolen lite så kan du ju sätta tyll så den är lite längre än nedersta ringen, så att du alltså får illusionen av att det sticker fram en fluffig färgad underkjol.
    För om din klänning är tung så kommer du behöva väldigt mycket tyll för att ge ett bra lyft, och då blir det i princip helt fullt under kjolen, och du kommer att få svårt att röra dig + väldigt svettigt om benen...

Hoppas du förstår vad jag menar Glad 

Svar på tråden Underkjol till denna klanning- rad uppskattas =)