• Längta­ndsful­l
    Äldre 2 Dec 22:44
    3862 visningar
    12 svar
    12
    3862

    vad betala ni för cateringen??

    undrar lite över vad priset ligger på när det gäller maten till ana gäster..


    Vi skall ha 2 rätters tror jag. Utkörning av maten men vi behöver inte hyra personal och porslin.


    skriv gärna pris för maten och hur många ni var..

  • Svar på tråden vad betala ni för cateringen??
  • Äldre 3 Dec 07:27
    #1

    Det beror ju helt på vem du frågar, beroende på var i landet man bor och vilken cateringfirma man vänder sig till. Skulle tro att man kan få betala alltifrån 150kr och uppåt. Vi har inte catering utan har trerättersmeny på ett hotell, och det kostar runt 500-600kr inklusive två glas vin. Då har vi ändå kommit undan billigt tror jag.

  • Längta­ndsful­l
    Äldre 3 Dec 20:38
    #2

    Ok. Får väll ringa runt lite här omkring och kolla priser.. Men har inte en aning om vilka som har cartering här..

  • frida o björn
    Äldre 4 Dec 11:51
    #3

    Vi har beställt tvårätters. Kocken kommer vara med på plats och för det tar han 15 kr kuvertet. Vi betalar för mat och kock 290 kr/kuvert, ingen dryck med det. Känner oss nöjda med det priset! :)

  • Äldre 4 Dec 12:44
    #4

    Många restauranger kör catering också Längtandsfull. Så det är bara att ringa. Och om den du ringer inte caterar, så kan du alltid fråga om dom har ett tips på någon som är bra. 

    Vi fick tips om vår cateringfirma på en marknad, när vi frågade om det var ok att länka till ett företag som säljer och hyr ut historiska kläder. Så man kan få tips från de mest oväntade personer / ställen.
    Vad vi betalade och vad vi fick för pengarna är inte relevant till din fråga då det var medeltidsmat.
    Men var inte rädd för att be en restaurang som säger att dom inte har catering om råd vart du kan hitta det. Det är ju inget som konkurrerar med dom Glad 

    Annars kan du googla på din stad + catering. Så får du säkert fram en del Glad 

  • Alylly­ra
    Äldre 4 Dec 13:46
    #5

    Vi betalar ca 360 kr för trerätters. Då är efterrätten mindre än brukligt för att man ska få i sig tårta sen också Flört Men det är rejäla portioner av de andra rätterna.

    Priserna varierar som sagt beroende på var man är i landet och hur proffsig cateringfirman är. Men många firmor har menyer på hemsidan, så då kan man kolla runt för att få ett hum innan man ringer nån. Och finns det inga i din närhet som har menyer på nätet så kan du ju kolla ett antal andra firmor från andra städer för att få nån som helst uppfattning.

  • daniel­aL
    Äldre 4 Dec 13:57
    #6

    Nu gifter inte jag mig förrän till sommaren men de prisförslag min fästman fick (han har kontakt med cateringfirmorna) har legat runt 150 kronor, utan dricka. Då gällde det visserligen en buffé, men så du vet att det inte behöver bli så dyrt! Det beror helt på vad det är du är ute efter. www.landhs.se/category/catering/ där är en sida med lite exempel på mat och priser, för chansen att du bor i Mullsjö och kan använda dig av Landhs är inte så väldigt stor tänker jag mig :P Personligen tycker jag att den italienska buffén (finns under Landhsbuffén) låter väldigt god! Vi kommer att bli runt 130-150 på bröllopet och ska försöka laga åtminstone hälften av maten själva med hjälp från familj och vänner :)

  • MTB
    Äldre 4 Dec 20:43
    #7

    Vi kommer betala 250kr för förätt och varmrätt. Tilltugg till fördrinken, dessert och tårta ska vi fixa på annat sätt. 

  • Längta­ndsful­l
    Äldre 14 Dec 11:14
    #8

    Tack alla som delat me sig.. Ska ringa runt lite och höra mig för.

  • kramen
    Äldre 4 Jan 23:28
    #9

    Undrar oxå om cateringpriser, men jag får som sagt ringa runt jag oxå. 

  • Längta­ndsful­l
    Äldre 5 Jan 00:11
    #10

    verkar som cateringspriser ligger på allt från 150:-/person för bara varmrätt om jag förstått det hela rätt..


    Men vi ska ringa runt lite och höra..


    Just nu lutar det åt en buffé-bricka från ICA kvantum. dom tar ca 80:-/person

  • purple­flower
    Äldre 5 Jan 10:53
    #11

    Vi beställde en buffé till 100 personer för 175:-/person från en cateringfirma här i Borås. Kan tänka mig att det varierar i pris beroende på vart i landet det är och vad för slags mat man ska ha. Så jag tycker nog också att det bästa är att börja med att googla på cateringfirmor i din stad och sen börja ringa runt. Lycka till!

  • Hobevi
    Äldre 20 Jan 23:14
    #12

    Vi ska ha buffé från ett cateringföretag Glad
    Vi ska ha följande:


    Kycklingspett med soyasås
    Fläskfiléspett med timjan och citrus
    Skinkrullar med skagenfyllning
    Grekisk sallad med grönsallad, fetaost, rödlök, gurka, tomat och oliver
    Potatisgratäng
    Italiensk paj (chevréost, bacon och rödlök)
    Tzatziki
    Örtsås
    Lantbröd


    Ost och kex

    Vi är så nöjda med resultatet och tror att det kan gå hem hos våra gäster (hoppas vi Flört)
    Det kommer kosta oss 150:-/per person

    Skriver om bröllopet på www.hobevi.blogg.se 
Svar på tråden vad betala ni för cateringen??