• lordoz

Bröllopsmässor

Hejsan Alla!

Jag och sambon ska åka till Sthlm i slutet på januari och gå på bröllopsmässa...

Dock är det två mässor samma helg. En på Nacka Strand och en på Grand Hotell.

Är det någon som har varit på dessa båda och kan tipsa om vilken man ska gå på? Eller ska man försöka gå på båda? Är de lika? Olika?

Alla tips mottages tacksamt!

• Svar på tråden Bröllopsmässor
  • stormhelen

Bröllopsmässan på Grand Hotell håller ju på i 3 dagar så då kan du ju kanske gå på den den ena dagen och den i Nacka någon annan dag. Då hinner du med båda mässorna och kan gå i lugn och ro. Själv så ska jag och min m2b på den som är på Grand. 

• ThereseV

Om det är några företag som intresserar er mer än andra så kan ni ju kolla igenom listan på utställare och välja utefter det, om ni inte går på båda. Jag har tyckt att det har räckt med en dag på dom mässor jag har varit på och då hinner man ju kolla båda:)

• Alyllyra

Varför la de båda mässorna samma helg? Verkar dumt, det finns ju massor av helger att välja på under året! Fast det kanske är smidigt för folk som kommer från andra städer att kunna köra allt på samma gång...

• ThereseV

Mässorna tjänar nog väldigt mycket på att ha det samma helg. Man behöver ju oftast bara en dag på sig (man köper väl biljetter för en specifik dag?) Chansen är då rätt stor att många väljer att gå på båda, speciellt om man som sagt bor en bit bort, istället för att enbart välja den ena. 

• Alyllyra

Men jag tänker att det är orättvist mot utställarna? Eller? Att man inte kan var med på båda.

• Mei-chin275

Mässan ute i Nacka är många butiker som ställer ut. Den på Grand är mest designer. Gäller brudklänningar. Nacka kan man handla med massor sv mässerbjudande. På Grand får man inte sälja saker.

• Alyllyra

På listan över utställare ser det ut som att det är en hel del butiker på Grand också. Typ White, Lilly, Milagro...
    Men just brudklänningar är väl inte så känsligt om man inte får sälja på plats. Det är nog inte många som spontanköper sin klänning på en mässa. Eller så är det det, vad vet jag? Tungan ute

Jag ska nog gå på båda i alla fall (förutsatt att jag kan övertala sambon.). Men det hade varit skönare att sprida ut det på två helger... 

• Bride2Be13

Vad "får man ut" av mässorna? Är det bara inspiration? Kan man köpa saker där? Har dom rabatter? Är det någon skillnad på dom två olika? 

• lordoz
    Bride2Be13 skrev 2012-12-11 15:04:08 följande:
    Vad "får man ut" av mässorna? Är det bara inspiration? Kan man köpa saker där? Har dom rabatter? Är det någon skillnad på dom två olika? 
    Exakt det som jag egentligen undrar med.... Tack för att du fick mina tankar på pränt!
  • I vått och torrt

Jag har varit på nacka mässan förra året och tyckte den var riktigt bra, då var det mest som inspiration, detta året ska jag ta med mig mycket kontanter för vet att det finns väldigt mycket att handla på plats, allt från hår och smink produkter till smycken och tåtfigurer och annat i dekorations väg!
    Jag rekommenderar nacka mässan!! Ett måste.. och den är mycket större än den andra..

Svar på tråden Bröllopsmässor