• annika01

Kort frisyr

Jag har kort hår, och då menar jag riktigt kort inte page eller så. Jag funderar på om det går att göra något med håret ändå utan att spara ut till längre. Det känns nämligen som att den korta och lite tuffa frisyren är mer jag. Jag har aldrig trivts i långt hår så då ser jag inte poängen i att spara ut det bara för att jag ska gifta mig.
    Men frågan är alltså om någon av er har kort hår och vad ni i så fall har tänkt göra med håret? Smycken, tiaror eller liknande?

• Svar på tråden Kort frisyr
  • Fial8

Helt rätt tänkt tycker jag! Du vill ju trivas med sig själv, på dagen D och även 20 år senare när du ser på bilderna.
    Jag har själv kort hår (längre lugg nu) och inte funderat så mycket men det måste ju finnas fina spännen, tiaror etc som passar finfint, har tyvärr inga tips utan önskar detsamma :o) Fram för fler tuffa brudar med kort hår!

• CoG

Jag har också kort och kommer att bara se om det går att tuffa till i ngn lämplig frisyr då det är dags, kanske med ett litet diadem till.

• Boringbrick

Nu har jag ingen egen erfarenhet av kort hår, har rätt långt själv. Men fanns mycket på google om man söker på "korta bröllopsfrisyrer" på bilder. Då kanske man kan få lite inspiration i alla fall! :) 

• annika01
    Boringbrick skrev 2012-12-01 21:39:12 följande:
    Nu har jag ingen egen erfarenhet av kort hår, har rätt långt själv. Men fanns mycket på google om man söker på "korta bröllopsfrisyrer" på bilder. Då kanske man kan få lite inspiration i alla fall! :) 
    Tack! Det har jag inte tänkt på. Det ska jag göra!
  • lordoz

Man hittar mer om man söker på engelska, t.ex. wedding short hair...

Jag gillade personligen denna:

images.search.conduit.com/ImagePreview/&ctid=CT2801948&SearchSource=3&FollowOn=true&PageSource=Results&SSPV=FFSBCUID&start=140&pos=18

• lyckliga jag

Jag har kort svart hår och när jag gifte mig i augusti så hade jag satt fast strassstenar som man gnuggar fast i nysprayat hår. Funkade kanonSkrattande!
    Kan varmt rekommenderas.

• annika01
    lyckliga jag skrev 2012-12-02 11:28:05 följande:
    Jag har kort svart hår och när jag gifte mig i augusti så hade jag satt fast strassstenar som man gnuggar fast i nysprayat hår. Funkade kanonSkrattande!
    Kan varmt rekommenderas.
    Var får man tag i såna?
  • CoG
    lyckliga jag skrev 2012-12-02 11:28:05 följande:
    Kan varmt rekommenderas.
    Du kan väl visa en bild :)
  • Jose7

Jag ibland kort hår, men jag föredrar långt hår för bröllopet. Jag tror att det finns vissa traditioner som gör längre hår passar brudklänning.

Svar på tråden Kort frisyr