• Akjson

Äntligen bokat...vi gifter oss i Rättvik...

och ska ha festen på Sjövillan. Blir toppen. Äntligen känner jag att jag kan börja längta efter mitt bröllop. För en månad sen ville jag bara ge upp och antingen skita i det eller åka utomlands och gifta mej. Nu undrar jag såklart om nån har samma planer, eller haft vigsel i Rättvik och vill dela med sig lite tankar, råd? Nån som vet någon bra fotograf, helst inte som kostar SEK 20 000 som Camilla Dahlin ( vet dock att hon är riktigt riktigt bra ). Nån som vet någon som kan sjunga fint?
    Kram på er alla....

• Svar på tråden Äntligen bokat...vi gifter oss i Rättvik...
  • Alyllyra

Hurra, vad skönt att ni har kunnat bestämma er! Och Sjövillan blir nog jättefint

I övrigt undrar jag samma frågor som du skulle jag tro... Flört 

• Akjson
    Alyllyra skrev 2012-11-27 11:52:45 följande:
    Hurra, vad skönt att ni har kunnat bestämma er! Och Sjövillan blir nog jättefint

I övrigt undrar jag samma frågor som du skulle jag tro... Flört 
    Ska ni gifta er i Rättvik till sommaren?
  • Alyllyra
    Akjson skrev 2012-11-27 12:07:13 följande:
    Ska ni gifta er i Rättvik till sommaren?
    Vi pratade i en annan tråd... Vi gifter oss i Furudal i september! Så vi kanske kan hjälpas åt med förberedelserna?

maxmamma har startat en "Dalabrudar 2013"-tråd också, häng gärna med i den!
    www.brollopstorget.se/Forum-8-125/m4244054.html 
  • maxmamma
    Akjson skrev 2012-11-27 11:48:40 följande:
    och ska ha festen på Sjövillan. Blir toppen. Äntligen känner jag att jag kan börja längta efter mitt bröllop. För en månad sen ville jag bara ge upp och antingen skita i det eller åka utomlands och gifta mej. Nu undrar jag såklart om nån har samma planer, eller haft vigsel i Rättvik och vill dela med sig lite tankar, råd? Nån som vet någon bra fotograf, helst inte som kostar SEK 20 000 som Camilla Dahlin ( vet dock att hon är riktigt riktigt bra ). Nån som vet någon som kan sjunga fint?
    Kram på er alla....
    Grattjs Tjejen!!

himlar vad skönt att det löste sig för er så bra, sjövillan är jättefin o  ruskigt god mat har de oxå Glad

har iofs bara ätet vanlig a la carte mat där, ingen bröllopsmiddag men maten är riktigt schysst. belive me.

jag ska anlita en amatörfotograf som inte kostar skjortan men tar ruskigt bra bilder, han är inte sämre än nån proffsfotograf men har det som bisyssla till sitt riktiga arbete så därför kan han inte ta samma summa som ett proffs.

han är ofta anlitad av brudpar o jag har sett hans bilder o ja de talar för sig själv Glad 

jag blir uppriktigt glad för er skull när man läser ditt inlägg här, så som du kämpat o slitit för att få till det, du är värd en stor eloge.

många lyckönskningar från maxmamma som oxå gifter sig i rättvik. 
  • Akjson
    Alyllyra skrev 2012-11-27 18:14:57 följande:
    Vi pratade i en annan tråd... Vi gifter oss i Furudal i september! Så vi kanske kan hjälpas åt med förberedelserna?

www.brollopstorget.se/Forum-8-125/m4244054.ht... 
    Jaaaaa det gör vi . Som sagt det är först nu som jag kan känna lyckan över detta.... Nu äntligen funderar jag på detta hela tiden .
  • Akjson
    maxmamma skrev 2012-11-28 23:56:52 följande:
    Grattjs Tjejen!!

himlar vad skönt att det löste sig för er så bra, sjövillan är jättefin o  ruskigt god mat har de oxå Glad

har iofs bara ätet vanlig a la carte mat där, ingen bröllopsmiddag men maten är riktigt schysst. belive me.

jag ska anlita en amatörfotograf som inte kostar skjortan men tar ruskigt bra bilder, han är inte sämre än nån proffsfotograf men har det som bisyssla till sitt riktiga arbete så därför kan han inte ta samma summa som ett proffs.

han är ofta anlitad av brudpar o jag har sett hans bilder o ja de talar för sig själv Glad 

jag blir uppriktigt glad för er skull när man läser ditt inlägg här, så som du kämpat o slitit för att få till det, du är värd en stor eloge.

många lyckönskningar från maxmamma som oxå gifter sig i rättvik. 
    Tack detsamma! När gifter ni er? Vi har 15 juni. Vart ska ni ha festen? Vill du dela med dej med fotografens namn? Jag kan absolut tänka mej att ha en amatörfotograf. Hade en på G men hon skulle bort just den helgen. Jag ska gå med i tråden du startat ang dalabrudar oxå. Roligt. Eftersom vi båda gifter oss i Rättvik kan vi nog delge varann en del.....
  • Akjson
    Alyllyra skrev 2012-11-27 18:14:57 följande:

www.brollopstorget.se/Forum-8-125/m4244054.ht... 
    Just ja, tänkte på dej när jag läste tidningen häromdagen....Furudals bruk har gått i konkurs. Men har för mej att kättingsmedjan och det är i annan regi? Eller hur?
  • maxmamma
    Akjson skrev 2012-11-29 11:42:04 följande:
    Tack detsamma! När gifter ni er? Vi har 15 juni. Vart ska ni ha festen? Vill du dela med dej med fotografens namn? Jag kan absolut tänka mej att ha en amatörfotograf. Hade en på G men hon skulle bort just den helgen. Jag ska gå med i tråden du startat ang dalabrudar oxå. Roligt. Eftersom vi båda gifter oss i Rättvik kan vi nog delge varann en del.....
    Vi gifter oss nu 12 januari 2013.

Fotografen heter Torbjörn Leksell.

Sök på namnet Oreboden på eniro eller hitta.se så får du fram hans telnr skulle jag tro.

vet inte om jag får lägga ut hans nummer här för BT de kanske tror jag gör nått fuffens då.

Vi viger oss i en bystuga och har middag o festen i samma lokal. det blir lämpligast för då har våra gäster inte så långt för att ta sig hem. det blir promenad avstånd för de flesta o kanske nån behöver ta bilen hem.

• Alyllyra
    Akjson skrev 2012-11-29 11:42:59 följande:
    Just ja, tänkte på dej när jag läste tidningen häromdagen....Furudals bruk har gått i konkurs. Men har för mej att kättingsmedjan och det är i annan regi? Eller hur?
    Jasså, har de gjort det nu?
    Jo, vi visste att det var på gång, men det verkar finnas en ny ägare som är beredd att ta över. Så vi väntar på besked från dem... 
  • Akjson
    Alyllyra skrev 2012-11-29 12:01:00 följande:
    Jasså, har de gjort det nu?
    Jo, vi visste att det var på gång, men det verkar finnas en ny ägare som är beredd att ta över. Så vi väntar på besked från dem... 
    Sök på www.dt.se så kan du läsa. Men det lät även där som att det kommer att gå vidare med nya ägare...
Svar på tråden Äntligen bokat...vi gifter oss i Rättvik...