• Mustikka

Milly bridal eller landy?

Nu har jag bestämt mig. Tydligen är båda dem bra på att sy upp klänningar. Och jag har en stor puffig princess klänning som har väldigt mycket detaljerat i kristall på självaste toppen.
    Jag väljer en egen bild som dem inte har på någon av sidorna och ming fråga är : Vem är bättre på att sy mer detaljerat? vill att den ska likna så mycket som möjligt. Har redan varit hos 3 sömmerskor som inte vill sy upp den pga av att det är för mycket detaljer på toppen. Min utväg är Milly eller landy???

Någon som varit med om samma sak?? =) 

• Svar på tråden Milly bridal eller landy?
  • Mustikka

Iiiingen alls??? i need help snälla någon måste ju ha handlad därifrån!

• Daria

@Mustikka   

Jag har beställt min brudklänning från Landybridal häromdagen och väntar spänt på att den ska börja sys ihop. Det enda jag kan säga är att jag tycker kontakten har varit TOPPEN, och vi har hellre skickat för många mail med för mycket frågor till varandra fram och tillbaka än för lite och för få. Kontaktpersonen hette, Ella, och hon var mycket trevlig.  

Jag designade ihop min egna klänning och skickade bilder genom paint osv, där jag förkarade utförligt hur jag ville ha det. Sedan fick jag även välja tyg/spets till klänningen och ta mått. När det gäller måtten kan det vara bra att ta lite större än vad man egentligen är, för säkerhetsskull. Passar det inte sedan får man faktiskt tänka sig att lägga någon hundring på att få den fixerad, men då är det fortfarande flera  tusen billigare än vad det annars hade kunnat kosta. De var noga med att skicka olika bilder på spets som jag fick välja mellan.

Sedan bad ja dem att använda samma spets och skapa min slöja med. 
    Vilket jag känner kan vara uppskattat, så man inte beställer en slöja vars färg inte går ihop med klänningen.

Svar på tråden Milly bridal eller landy?