• Äldre 25 Nov 10:33
    6853 visningar
    28 svar
    28
    6853

    31:a augusti 2013

    Några fler? 
    Vet att det finns en allmän tråd för augustibrudarna, tänkte bara om vi som gifter oss den 31:a augusti skulle följas åt....
    Några i Stockholm som kan tänkas att träffas och planera? 

  • Svar på tråden 31:a augusti 2013
  • Fjollt­uss
    Äldre 4 Jan 08:46
    #1

    hej! Här är en till men planer på 31 august 2013. Har bara gått 4 dagar sen frieriet så inget är spikat än. Vi kommer gifta oss uppe i stockholm då sambons familj/vänner bor där. Nu bor vi i Göteborg. 

    Vart har ni tänkt ? 

  • Helche­m
    Äldre 4 Jan 14:18
    #2

    Hej hopp! Här är en till som gifter sig den 31 augusti!

    Vi har kommit ganska långt i planeringen, men då har vi också haft en lång planerings period redan eftersom vi förlovade oss 27/12-11.

    Det som är spikat och klart redan är:

    Färgtema (vitt och mörk-lila)
    Klänning och kostym
    Toastmasters, värdar och brudnäbbar tillfrågade
    Plats för vigsel och fest
    Fotograf
    Vigselförrättare
    DJ till festen
    Makeup och hår
    Skickat Save the Date
    Design på inbjudan, vigselprogram, festprogram, bordsplacering etc.
    Florist
    Vigselring utsedd
    Gåvor till toastmasters, värdar, familj och brudnäbbar bestämt
    Har även startat designa en hemsida och formulera inbjudan

    Tror att det var allt....

    De stora posterna som vi har kvar är:

    Bestämma upplägg på vigseln
    Boka musik och sång till vigseln
    Bestämma meny och vin

    Sen är det mest smådetaljer kvar....
    Känns skönt att så mycket redan är fixat så att man kan grotta ner sig i alla smådetaljer utan att behöva stressa ihjäl sig

    Vi båda bor i Stockholm och bröllopet kommer att hållas i Stockholmsområdet.

    Ska bli kul att höra hur det går för alla er andra!

     

  • Fjollt­uss
    Äldre 2 Mar 12:17
    #3

    Hur går det för er? =) 
    Här har vi fått ut inbjudningskorten. Lokalen är bokad. Kyrkan är bokad då vi en kväll bestämde oss för att köra kyrkligt istället.. Blev en timme senare men vi är nöjda :)
    Min bröllopsklänning är inköpt.. Hittade den begagnad på blocket och är så nööjd.. 
    Toastmaste/toastmadame är utsedda lika så tärnor och bestman. 
    Fotograf är klar (inväntar pris men lär inte kosta så mkt då det är en bekant)
    Makeup och hår har diskuterats och kommer testa det i maj/juni. 
    Våra ringar är nu bestämda och väntas på att beställas. 
    Maten är på ett ca klart - kommer köra kallskuret m.m. 
    Sen bara bestämma bordsdekoration och bordsplacering börjas på imorgon 
    Och all alkohol ska inköpas.. 
    Blommor till mig och tärnor/bestman/mannen är nästan bestämt 
    Temat blir 50tal/vintage 

    Skönt att det mesta börjar bli klart. även om man säkert glömt massa. 

  • jennif­erocha­ugust
    Äldre 2 Mar 12:54
    #4

    Hej Hej! Här är en till som gifter sig 31/8. Vi ska gifta oss i Sofia kyrka på Södermalm i Stockholm. Planeringen har gått upp och ner, men nu känns det bra. Vi har skickat ut inbjudningarna för 1,5 vecka sedan :) Vi har kyrka, präst, organist färdigt. Vi har bokat Skärolmens går, beställt mat, bordsdekorationer, liveband. Vi har även bokat fotograf och frisör/makeup. På måndag ska jag prova brudklänningar men funderar starkt på att beställa från Kina eller om jag kan hitta något bra på Blocket. Jag betalar INTE 20,000 för en klänning jag använder en gång. Det lägger jag hellre på en bra fest :) Vi har inget färgtema eller annat tema, men det mesta kommer ändå att gå i mjuka pasteller. Typ ljusblå, lavendel, ljusgrön. Såååå roligt och spääannande! Ses gärna o planerar!

  • Äldre 2 Mar 17:26
    #5

    Hej 
    Här är ännu en brud detta datum! 

    Vi har en massa bokat, panerat, fixat och väntar på svar.

    Brudgummen åker vasaloppet imorgon så har vi bestämt att lägga planeringen åt sidan och satsa på träningen under januari-februari. Men till veckan  ska vi ta upp tråden igen och börja invovera mödrar, tostpar och värdar.

    Så roligt! 


    Brud anno 2013
  • Äldre 2 Mar 17:29
    #6

    Fjolltus, va roligt med erat tema 50tal/vintage 
    Vi har tema med en toch av 50tal, älskar de rena raka formerna och det välkammade 50-talet, inte det rockiga.

    Skulle man kunna få tjuvkika på din klänning? :) 


    Brud anno 2013
  • Fjollt­uss
    Äldre 4 Mar 13:56
    #7

    Åh vi ringde och kollade Sofia kyrkan också men dom hade bara vid kl 10 eller kl 14. Lite tidigt tyckte  vi :)

    Min klänning är jätte enkel men ändå nöjd. Funderar på att bryta av med typ röda Tuk skor som jag har. Ända problemet är att det blir ett glapp mellan golv och klänning på ca 8 cm. Vet inte om jag gillar det eller ska leta efter lägre skor. 

    Nej vi kommer också köra på det rena raka formerna och sen välkammade 50talet. Men räknar med att det kommer bli mycket prickigt och tyllkjolar ändå då vi bett alla tolka temat på sitt sätt =) 

    Inte det bästa kortet men det är med bara axlar sen. Där ser man hur stort glappet är. Kanske funkar ändå ?
    Blir galen av att inte hitta några skor som man gillar..



     
  • Äldre 4 Mar 19:25
    #8
    Fjolltuss; Fantastisk klänning! Tokigt snygg. Ur den synvikeln så tycker jag inte alls att det blir för mycket glapp. Tycker du gott kan lyfta fram temat i din egel klädsel också. Snyggt!

    Vi har tänkt denna här klänningen, tror jag. Min blivande ska ha en tajt kostym a la 50-tal med en smal slips. Däremot vore tips på snygga stilrena tärnekläningar på sin plats, någon som har tips?


     
    Brud anno 2013
  • englat­uss
    Äldre 5 Mar 21:22
    #9

    Här är en till som gifter sig den 31 augusti i år.


    * Vi har bokat festlokal och kyrka
    *Tillfrågat toastmaster, marskalk och tärna som tackat ja (tärnan kommer även sjunga under vigseln, hade turen att hon jobbar proffesionellt med det, känns lite extra skoj då blivande mannen och jag träffades genom henne allra första gången)
    * Bokat fotograf
    * Gjort en preliminär gästlista och är nästan klara med inbjudningskorten som börjar kännas hög tid att skicka ut, men har förvarnat folk lite om datum, har lite tankar om placeringskort och festprogram, vigselprogram.


    *Förmodligen blir vårt färgema också vitt och mörklila som jag såg att någon ovanför skulle ha (vårat blir nog med dominerande vitt och mindre detaljer i lila) och förmodligen inte mörklila i brudbuketten utan kanske enbart vitt, inte helt bestämt ännu.
    *Kollat ut klänning som jag vill prova, hoppas den känns rätt när jag väl provar, vet att jag vill ha något med någon form av ärm. Är väldigt sugen på denna vi får se hur det känns


    http://www.lilly.nu/Default.aspx?ID=970&ProductID=PROD1582&GroupID=GROUP127&VariantID=VO59
    Bestämt vilken typ av kläder han ska ha men inte hittat var och exakt vad det blir men vet att han ska ha bröllopsväst och kravatt.
    Har namn på tjej som fixar hår och make up, måste se till att kontakta henne. Hoppas hon inte är uppbokad redan.
    En hel del kvar att planera med andra ord, men de stora posterna är klara i.a.f.


     


     


     


     

  • Äldre 7 Mar 16:22
    #10
    englatuss skrev 2013-03-05 21:22:45 följande:

    Här är en till som gifter sig den 31 augusti i år.


    * Vi har bokat festlokal och kyrka
    *Tillfrågat toastmaster, marskalk och tärna som tackat ja (tärnan kommer även sjunga under vigseln, hade turen att hon jobbar proffesionellt med det, känns lite extra skoj då blivande mannen och jag träffades genom henne allra första gången)
    * Bokat fotograf
    * Gjort en preliminär gästlista och är nästan klara med inbjudningskorten som börjar kännas hög tid att skicka ut, men har förvarnat folk lite om datum, har lite tankar om placeringskort och festprogram, vigselprogram.


    *Förmodligen blir vårt färgema också vitt och mörklila som jag såg att någon ovanför skulle ha (vårat blir nog med dominerande vitt och mindre detaljer i lila) och förmodligen inte mörklila i brudbuketten utan kanske enbart vitt, inte helt bestämt ännu.
    *Kollat ut klänning som jag vill prova, hoppas den känns rätt när jag väl provar, vet att jag vill ha något med någon form av ärm. Är väldigt sugen på denna vi får se hur det känns


    www.lilly.nu/Default.aspx?ID=970&ProductID=PR...
    Bestämt vilken typ av kläder han ska ha men inte hittat var och exakt vad det blir men vet att han ska ha bröllopsväst och kravatt.
    Har namn på tjej som fixar hår och make up, måste se till att kontakta henne. Hoppas hon inte är uppbokad redan.
    En hel del kvar att planera med andra ord, men de stora posterna är klara i.a.f.


    Jätte fin klänning! 
     
    Brud anno 2013
Svar på tråden 31:a augusti 2013