• Sylvia­757
    Äldre 21 Nov 19:50
    3034 visningar
    9 svar
    9
    3034

    Annorlunda plats för vigsel??

    Hej, satt med en vännina som vill gifta sig på nått annorlunda vis nu i vintertid.

    Nån som har nått tips.. Gärna nära Norrköping... men alla  tips är välkommna.

     

  • Svar på tråden Annorlunda plats för vigsel??
  • Äldre 23 Nov 10:08
    #1
    Sylvia757 skrev 2012-11-21 19:50:02 följande:
    Hej, satt med en vännina som vill gifta sig på nått annorlunda vis nu i vintertid.

    Nån som har nått tips.. Gärna nära Norrköping... men alla  tips är välkommna.

     
    Nu blir jag lite förvirrad, annorlunda plats skriver du i rubriken, och annorlunda vis i själva frågan.
    Jag känner inte till norrköping så mycket, men eftersom rubriken var neutral så gick jag in och kollade ändå.

    Om det är sättet så kan man väl hitta på många saker.
    I skidbacken (kanske på pulka eller något. Säg att brudpar och VF åker på en jättemadrass ner för backen tillsammans och alla andra gäster tar varsin pulka?...
    På slädfärd med häst och släde om man kan få tag i tillräckligt många / stora ekipage.

    På skoter, långfärdsskridskor osv osv.
    Det finns många annorlunda sätt. Bara fantasin och VF's åsikter om plats och utförande sätter gränser. 
  • stormh­elen
    Äldre 23 Nov 11:05
    #2

    Jättemadraser är nog inte att rekumendera då det har varit en hel del dödsolyckor med sådana då de inte går att styra. Vidate är det inte tillåtet att åka ner på sådana då de är farliga.


     


    Utöver det så hade Chicita bra idee´r.

  • Victor­iaE
    Äldre 23 Nov 11:09
    #3

    Vi har hittat ett gammalt orangeri som vi gifter oss i- superljust, och jattebra stamning (speciellt med snon som gnistrar pa vintern, hoppas vi i alla fall!). Kanske nagot sadant skulle passa?

  • PiaB
    Äldre 23 Nov 11:19
    #4

    När det är mörkt, alltså den tiden på dygnet, är det ju helt fantastiskt fint vid vattenfallet eller vad det kallas. Antar att TS känner till Norrköping. Du vet det där stället, är det ett fabriksområde kanske, där det är upplyst med olika färger på vintern. Jätteläckert med allt vatten och som en ljusshow. Kanske inte så annorlunda om man är van vid Norrköping och det kräver att man är utomhus.


     


    Kolmården bland djuren om man är djurvän kanske?


  • PiaB
    Äldre 23 Nov 11:25
    #5

    Industrilandskapet heter det jag tänkte på...


  • lordoz
    Äldre 23 Nov 18:26
    #6

    Vi gifter oss i April, och jag är orolig för vädret, så vill gifta mig inomhus... (och vi bor i Norrköping). Har själv grunnat på detta fram och tillbaka och har väl egentligen bara följande tips:

    - Samma ställe där festen ska vara!
    - Hemma i huset/lägenheten!
    - Lilla Teatern
    - Skandiateatern
    - Louis De Geer (med utsikt över strömmen)
    - SF Bio (där tänkte vi satsa på om de hyr ut till privatpersoner, väntar fortfarande svar).

    Antalet gäster som kommer på vigseln spelar naturligtvis roll om hon vill vara inomhus... Så om du kan uppdatera med det så kanske jag kan komma med fler tips!

  • Sylvia­757
    Äldre 24 Nov 17:24
    #7

    hon kommer ha runt 40 gäster tror hon. 

    tack för tipsen..

    hon  skulle vilja gifta sig tex i hajburen på tropicariumet eller delfinerna.. men de har inte kollat om det är genomförtbart 

  • lordoz
    Äldre 24 Nov 19:33
    #8
    Sylvia757 skrev 2012-11-24 17:24:17 följande:
    hon kommer ha runt 40 gäster tror hon. 

    tack för tipsen..

    hon  skulle vilja gifta sig tex i hajburen på tropicariumet eller delfinerna.. men de har inte kollat om det är genomförtbart 
    Det låter ju jättecoolt!!!
  • lordoz
    Äldre 14 Dec 15:54
    #9

    Idag fick vi även svar från SF.. Vi kan ha vigseln där, de skulle kolla upp pris och återkomma under nästa vecka. Så nu håller jag tummarna att det ryms inom budgeten! :)

    På måndag ska vi även kolla på ett alternativ till SF.. En lite mindra upplevelse-biograf som vi har här i Norrköping. Så nu går det framåt..

Svar på tråden Annorlunda plats för vigsel??