• Burre
    Äldre 20 Nov 12:58
    6124 visningar
    13 svar
    13
    6124

    Burkar!!!

    Hej! Har lite frågor till er, Jag vill gärna ha mason jars på bröllopet att ha i baren till drinkar, men jag hittar de ingenstans !?!?! Är det någon som vet vart de finns att köpa eller beställa här i Sverige? Sen om det inte skulle finnas, skulle de se eller vara dumt att servera drinkarna i pimpade barnmatsburkar?? Vad tycker ni? :). Kram


  • Svar på tråden Burkar!!!
  • CoG
    Äldre 20 Nov 13:37
    #1

    Såna där burkar har jag sett lite överallt....om det är såna man ska anv till syltning och sånt eller är jag helt ute och cyklar nu?...tycker det är likt dom iaf.

    Har du kollat på större matvarubutiker?

  • Sofia8­2
    Äldre 20 Nov 13:40
    #2

    Är mason jars en speciell storlek? Jag är inte bekant med begreppet sedan tidigare, även om jag sett burkar användas till glas.


    Om man bildgooglar så kommer lite olika modeller fram, men en mason jar verkar vara en glasburk med en gummiring i locket, en gammaldags konservburk helt enkelt. Säkert kan det fungera med barnmatsburkar, men är de inte lite små? Ja skulle satsa på någon form av syltburk eller liknanade istället. Kolla runt i bekantskapskretsen vad ni har i görrmorna. :)

  • Äldre 20 Nov 14:00
    #3

    Det finns väl andra burkar än barnmatsbrukar... Eldorado brukar ju vara ett billigt märke.

    Här finns några på tradera
    www.tradera.com/glasburkar--auktion_340951_168979673
    www.tradera.com/glasburkar--auktion_340951_168993717

    Annars så kanske du kan kontakt dem här o be att få köpa burkar som är andra sortering
    nordicpack.com/products/standard/glasburkar/

    Men om det är färgen du är ute efter så kolla på ebay eller etsy
    typ här
    www.ebay.com/itm/L-KY-BLUE-BALL-PERFECT-MASON-QUART-WEDDING-DECOR-JARS-ZINC-LID-100-Available-/251186926772&hash=item3a7be854b4
    www.etsy.com/listing/111017522/vintage-blue-ball-perfect-mason-jars&sref=

  • Äldre 20 Nov 15:05
    #4

    Menar du den här typen av burkar?



    Isåfall har du länk till butiken jag lånade bilden av här:

    http://www.hus-modern.se/sylta-c-145-1.aspx


    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Äldre 20 Nov 15:16
    #5

    På IKEA finns burken "korken" i samma stil, alltså en sån med packning och spänne som tipsas om ovan. Men dom är lite stora...

    Googlar man Mason Jar så kommer det upp både den typen av burkar + såna som är väldigt lika barnmatsburkar. Dock förstår jag inte riktigt vitsen med det.
    Dom borde vara rätt sulliga att dricka ur, dom med skruvlock har ju gängorna som fångar upp vätska och gör det lätt att spilla och dom med locket är ju bara otympliga. 
    Vad är det för fel på vanliga glas? Förvånad
     

  • Äldre 20 Nov 15:35
    #6
    passionsblomman skrev 2012-11-20 15:05:14 följande:
    Menar du den här typen av burkar?

    Isåfall har du länk till butiken jag lånade bilden av här:

    www.hus-modern.se/sylta-c-145-1.aspx
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
    Vilken rolig sida Glad
  • Äldre 20 Nov 19:26
    #7

    Fjärilen, jaaa, jag har inte sett den förut, -men där skulle jag kunna göra av med en krona eller tusen...Drömmer Hushållsvåg, termometrar, fina burkar...Drömmer


    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Burre
    Äldre 21 Nov 07:57
    #8

    Tack allihopa!!! Måste till tandläkarna med den äldsta grabben, så när vi kommer hem ska jag kika närmre på allt!! :) nu håller vi tummarna för att det inte är ett hål'!!!!!!!


  • Burre
    Äldre 22 Nov 13:08
    #9

    Tänkte jag skulle lägga upp en bild på vad jag menar typ..



    Jag tycker de ser ut som barnmats burkar :) haha

    Men det är det förstås inte ;) Men det är den stilen jag vill åt, kikar runt o runt och era länkar var jätte bra..
  • Alylly­ra
    Äldre 22 Nov 16:07
    #10

    På NordicPack hittade jag dessa:



    nordicpack.com/product-lines/rund-3/

    Alla möjliga storlekar fanns (lock ingår inte). Måste dock köpas i stora kvantiteter... Och eventuellt kan bara företag köpa av dem, jag hittade ingen information om det... Och inga priser heller nu när jag kikar igen. Men om du ska ha många kan det vara värt med en prisförfrågan!

    Ska du ha många är det nog bäst att kika runt hos olika grossister om det inte ska bli orimligt dyrt. 
  • Tin
    Äldre 22 Nov 17:21
    #11

    lagerhaus har sådana burkar! TYVÄRR hittar jag det inte på hemsidan www.lagerhaus.se men var förbi å kikade i butiken på Stureplan i Stockholm igår och där stod de som en uppenbarelse (d har röd/vit rutiga skruvlock så du hittar dem) :D

  • Tin
    Äldre 22 Nov 17:46
    #12

    Här är en bild som jag nu kom på att jag tog igår! :)


  • Burre
    Äldre 22 Nov 22:29
    #13

    Alillyra - de blir nog så man får göra, tack :) Tin - tack!!! ska kika på det i morgon :) hoppas bara de har samma här i min stad :)


Svar på tråden Burkar!!!