• Fial8

Pris för coverband

Jag undrar ungeför hur mkt ett coverband kostar i stockholmstrakten. Har kontakt med ett band, de är 4 personer och vill ha 12 000 (spelar typ 3x45minuter) och jag undrar om det är rimligt, bra pris eller dyrt?

• Svar på tråden Pris för coverband
  • Chicita

Det låter väl rimligt.
    Vi betalade ungefär samma sak för vår underhållning även om det inte var ett coverband och vi inte bor i Stockholm... 

• 20 juli 2013

Hej!

Jag är också på jakt efter ett coverband till vårt bröllop. Har hittat ett par jag tycker verkar bra men priset ligger runt 25.000 vilket jag tycker är lite för dyrt. Vad heter bandet du har hittat?

• Fial8

Håller lite på namnet då det inte är bokat än. Har dock två andra som jag hittat via referenser som kostar 15 resp 20 tusen. Ål in band heyer det första och One hell of a band det andra. så hittar du dem!

• weddinghelena

Hej
    Tjejen som ska fota oss hade lite tips på sin hemsida som kanske kan hjälpa
    http:// www.malin-fotograf. com/ Tips-inf-r-br-llopet. html men jag vet inte priset men man kan test lyssna på deras hemsida.

• 20 juli 2013
    Fial8 skrev 2012-11-19 13:12:03 följande:
    Jag undrar ungeför hur mkt ett coverband kostar i stockholmstrakten. Har kontakt med ett band, de är 4 personer och vill ha 12 000 (spelar typ 3x45minuter) och jag undrar om det är rimligt, bra pris eller dyrt?

Vi har bokat ett band som heter Soulexplosion till vårt bröllop 20 juli och de tar 14 tusen for det stora bandet och 11 tusen for det mindre bandet vilket jag tycker låter mer än rimligt! I bägge fallen ingår transporter, ljudsystem, ljus samt festspelning på 2 x 50 min med en 20 min paus emellan + tillgång till deras ljud för musik i pauser eller innan gig.

Stora bandet: fullt band = sång x 2, blås och komp (8pers)

Lilla bandet: sång x 2, komp, utan blås. (6 pers)

Vi har ännu inte haft möjlighet att se eller höra dem live men gillar deras reportoar och de låter riktigt bra av det vi lyssnat på på deras hemsida:
    http://www.soulexplosion.nu/

• gabriela alis

Det beror på hur många medlemmar det är i bandet, och hur bra de är. Ett band med  större sättning har helt andra möjligheter att variera sitt sound än en tremannagrupp, men det kostar också mer eftersom fler musiker ska ha betalt. Ljud- och ljusanläggning tillkommer också för vissa band.

Räkna med 2500:- till 3000:- per medlem om du ska betala skatt och sociala avgifter eller om bandet har F-skatt och fakturerar, det innebär att det blir ungefär 1000:- i fickan för musikern. Ljudtekniker vill ha ungefär detsamma, och eventuellt tillkommer hyra för en ljud- och ljusanläggning som kan kosta 3000:- till hur mycket som helst.

För ett bra femmannaband hamnar man runt 17-21 000 på faktura, men då ska man också kräva att det är ett bra band som spelar tajt, sjunger bra och sköter tider...kort sagt levererar.

Betalar man personerna rakt ner i fickan blir det givetsvis billigare.

Man kan hyra in lokala förmågor som är glada bara för att få låta lite på scenen, men det brukar låta skräp och folk brukar tröttna efter 20 minuter och be dem lägga av att föra oväsen.

Man får vad man betalar för helt enkelt. 

• Amandizzen

Vårt liveband spelar 3x45 min, vi betalar 4500:-

• Sandra01
    Amandizzen skrev 2013-02-05 09:04:22 följande:
    Vårt liveband spelar 3x45 min, vi betalar 4500:-
    Vad heter dom?
  • Amandizzen

Jag hade visst fått kompispris, men dom ligger normalt på 6000:- Innan vi bestämde oss så mejlade jag till flera på blocket och fick pris mellan 5500-6000:-

• Fial8

Bokade de jag hade på g, har varit på fest när de spelat och vet att de är bra :) 

Svar på tråden Pris för coverband