• Mette81

Hittat BILD på en drömmklänning, hur gör jag nu?

Har surfat runt lite och hittade denna fina klänning på http://www.brudobrollop.se/ (klänningen på bild 43, verkar som jag inte kan/får lägga upp bidl på den här eftersom det inte är min bild) som motsvarar i princip allt jag önskar. Men jag vet inte vart eller hur man kan beställa den?

Kan man skicka en sådan bild till ett kinaklänningsföretag och de syr upp den eller annat tipps!?

Jag har en ganska begränsad budget och har heller inte lust att "kasta" för mycket pengar på "bara" en klänning men har haft svårt att hitta någon jag gillar.

Tack på förhand! =)

• Svar på tråden Hittat BILD på en drömmklänning, hur gör jag nu?
  • VictoriaE

Jag skulle nog antingen:

1. Ta med bilden till en butik som saljer klanningar, och fraga om de kanner till/har liknande klanningar; eller
    2. Mejla JenJenHouse/dylikt for att se om de kunde sy upp en sadan klanning, men da ar nackdelen att du inte far pova den forst da...

Hoppas att det hjalpte lite! 

• Mette81
    VictoriaE skrev 2012-11-17 17:09:58 följande:
    Jag skulle nog antingen:

1. Ta med bilden till en butik som saljer klanningar, och fraga om de kanner till/har liknande klanningar; eller
    2. Mejla JenJenHouse/dylikt for att se om de kunde sy upp en sadan klanning, men da ar nackdelen att du inte far pova den forst da...

Hoppas att det hjalpte lite!
  • Principisessan

menar du denna? 

Den torde vara relativt enkel att få uppsydd av ett kinaföretag. Det är ju inte en massa spets o sånt som kan se väldigt olika ut. 
    Landybridal, Milly bridal, Dino bridal är de som jag vet folk verkar vara nöjda med. Själv köpte jag får Landy, tror de var dyrast av dessa tre val, och är grymt nöjd med det jag fick. tvivlar inte på att de andra är bra de heller.
    mejla bilden och fråga vad de ska ha inkl. frakt . 
  • Mette81

JAAAA, precis den =))) Ååå, tack för de orden!! Ska genast maila dem och kolla=)) Första klänningen jag blivit "kär i" (åsså ere bara en bild;)

majjja skrev 2012-11-17 20:05:31 följande:
    menar du denna?

Den torde vara relativt enkel att få uppsydd av ett kinaföretag. Det är ju inte en massa spets o sånt som kan se väldigt olika ut.
    Landybridal, Milly bridal, Dino bridal är de som jag vet folk verkar vara nöjda med. Själv köpte jag får Landy, tror de var dyrast av dessa tre val, och är grymt nöjd med det jag fick. tvivlar inte på att de andra är bra de heller.
    mejla bilden och fråga vad de ska ha inkl. frakt .
  • Principisessan
    Mette81 skrev 2012-11-17 21:24:56 följande:
    JAAAA, precis den =))) Ååå, tack för de orden!! Ska genast maila dem och kolla=)) Första klänningen jag blivit "kär i" (åsså ere bara en bild;)
    :) lycka till 
    Den är jättefin, enkel och stilren! 

Svar på tråden Hittat BILD på en drömmklänning, hur gör jag nu?