• Alyllyra

    Färgtema - jag kan inte bestämma mig

    Vi måste få hjälp att bestämma oss. Vi vill gärna ha ett tema på dukning och dekorationer så att det ska bli lättare att välja mellan alla tusental ideer som finns därute. Problemet är att vi har tre val som framförallt jag växlar mellan varenda dag. Så nu vill jag ha lite åsikter!

    De tre valen är:



    Blått + koppar


    Lila och koppar.

    Det tredje valet är något som jag kanske kan beskriva som "allmoge". Min sambo har jättesvårt att förstå vad jag menar, men jag tänker mig lite traditionerlla svenska mönster, randigt, blått, vitt och rött (utan att det bli USA) och lite rustikt. Slänger upp två bilder även om det inte är exakt så jag vill ha det. Kanake kan någon annan förstå mig bättre än jag förstår mig själv.



    Jag är dock rädd att det blir "för juligt".

    Vad tycker ni?  
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Färgtema - jag kan inte bestämma mig
  • Alyllyra

    Ska tillägga att stället vi ska vara på är en jättefin gammal smedja - stor sal och högt i tak med tjocka träbjälkar. Därför är jag rädd att det blir "för uppstyltat" med de två första kombinationerna. Fast det beror kanske på vad man gör med dem...

    Bilder på salen:



     

  • Chicita

    Allmoge
    Det är enkelt, du kan fortfarande ha koppar med om du gillar det (passar jättebra). Du kanske kan beskriva det som lite Carl Larsson / Zorn-inspirerat för din make?

    Där kan ni ju få tag i billiga "servetter" också genom att köpa kökshanddukar (IKEA exempelvis). Om någon har en symaskin med broderifunktion så kanske ni kan brodera allas namn på handduks-servetterna och använda dom som "placeringskort"...

    Jag tror att det är ett tema där du inte låser dig lika mycket men ändå har en röd tråd.
    Juligt blir det om du börjar dekorera med kottar och granris tillsammans med det lite mer rustika.
    Kör gärna på smörknivar i trä och typ smörkulor i pyramider på träfat och träskålar med bröd under en kökshandduk för att få den där riktigt genuina känslan av rustik allmoge. 

  • karamell

    Jag röstar helt klart på lila och koppar! Jättesnyggt!


    Den första blir för oskarp och den sista blir dels julig men också kan bil rörig tror jag!


     

  • snowstars

    Jag själv funderar på typ koppar och lila, eller mer höstfärger och lila. Tror att det blir jättesnyggt!

  • Alyllyra

    Gud vad ni är snälla som bryr er! Det uppskattas verkligen Glad


    karamell skrev 2012-11-16 13:03:44 följande:

    Jag röstar helt klart på lila och koppar! Jättesnyggt!


    Den första blir för oskarp och den sista blir dels julig men också kan bil rörig tror jag! 


    Precis mina tankar också. Med den sista måste man verkligen hålla sig från att använda för mycket mönster och färger... 
    MH2014 skrev 2012-11-16 14:00:07 följande:
    Vilken tidpunkt/årstid ska ni gifta er?
    September, så hösttema är definitiv inte uteslutet!
    snowstars skrev 2012-11-16 14:08:00 följande:
    Jag själv funderar på typ koppar och lila, eller mer höstfärger och lila. Tror att det blir jättesnyggt!
    Ja, det är en sjukt snygg färgskombo! Problemet är att de snygga detaljerna från bilderna är svåra att upprepa - vi kommer inte kunna ha lila fat/skålar tex...
  • NeutronStar

    Lila och koppar var helt gudomligt snyggt, kommer kanske sno den när det blir dags för mig en dag... Flört Men tror att det är helt genomnförbart, kan ju ha exempelvis vita tallrikar och sedan ha större fat och servetter i lila, kanske vaser i koppar? =)


  • MH2014

    Ok, då tycker jag alternativ tre går bort,,blir för vintrigt. Svårt med september, då det både kan vara varm sensommar eller mildare höst ;) Men helt klart passar koppar hursom!! Jag gillar ju mer blå än lila ;) och som du skrev så kan ni inte påverka porslin - Antar att det är vitt då? Vissa lila och blåa nyanser kan ju med matchas,,voila,,färgtemat löst, ta lite av båda valen ;)

  • TheD

    1 eller 2. Jag har lätt att säga två då vi hade lila (och vitt) men det beror på hur känslan ska vara. Jag gillar inte Den sista ;)

Svar på tråden Färgtema - jag kan inte bestämma mig