• Sandra B

Hål i pappret?!?!

Hej alla!

Hoppas nån kan hjälpa mig - ni e bra på det har jag märkt!

Jag ska ha ett sidenband genom 2 papper i vår inbjudan, men jag tycker det verkar krångligt att skära hål med en skalpell. Vet nån var kan hittar en håltagare till papper (inte en vanlig hålslag - för stora hål...)???

HJÄLP!!!

/Sandra

• Svar på tråden Hål i pappret?!?!
  • nallemaja

tex på panduro. Men jag skulle kunna tänka mig att man även kan använda en sådan som man tar hål i skörp med. Men kolla i hobbyaffärer! Såg en senast idag på Panduro
    Ett annat tips är annars att klistra fast pappret (det ena på det andra) och sedan göra en rosett av sidenbandet och klistra fast den med tex limpistol (så ska vi göra på våra vigselprogram) Lycka till!

• marianne

Hej,

Man kan köpa en mojäng (tror jag att det heter). Det går att köpa på Clas Olsson. Med det kan man göra håll i vilken storlek man vill!

• lindull

Hej Sandra B!!

Jag har köpt en håltång som jag använder till hålen i mina papper.
    Den har 6 olika storlekar på hålen.
    Det finns olika kvalite på dom , min kostade ca 40 kr på ICA.
    Ett litet tips om det är ganska tunt papper du ska göra hål i.
    Så lägg ett kraftigare i mellan så får du ett snyggare hål.
    /Lindull

• Johanna = en lat kock

håltång eller hålpipor funkar bäst...

finns lite varstans men järnhandeln, clas ohlson eller biltema är bra tips

• ijkå

På Panduro har dom i olika mönster. Jag köpte en med hjärtan. Dom utstansade hjärtanen klistrade jag fast inne på inbjudan.

• Bejben

På Matton har dom en hålslagare med endast ett hål.. Detta underlättar om man inte vill ha det vanliga A4 stuket på sina hål.. =)

Kan rekommenderas starkt - har själv en sån.. kostar 99 kr tror jag... Om man vill ha helt vanliga runda hål.. =)

• Rut

Jag har användt en sån där hålmojäng som man gör hål i skärp med. Den var lite oslipad men det fixade jag genom att hålla en kartongbit tillsammans med kortet när jag tryckte!

• Bröllopstokiig

Hej alla!

Tack för alla svar! Jag ska bege mig till Panduro idag!!

/Sandra

Svar på tråden Hål i pappret?!?!