• Sofia82

    Billiga och bra tygservetter?

    Önskar tips på var jag finner billiga tygservetter i skaplig kvalitet. Någon som sett något?


    Jag har tänkt att ordna med monogram på dem, men det är inte nödvändigt att de inköps på ett företag som broderar, det kan göras separat.


    Jag vet att man kan sy billigt, men det är inte vad jag är ute efter. Tacksam för uppslag!

  • Svar på tråden Billiga och bra tygservetter?
  • Sjörå

    Jag skulle ha letat på någon second hand affär typ Erikshjälpen. Där brukar det finnas massor till en skaplig peng.

  • Sofia82

    Jag ska kolla upp detta förslag! Tack. Jag behöver ca 120 st och tror inte jag kommer hitta så många (likadana i alla fall) där, men om de är snarlika så går det ju bra ändå- Så länge vardera långbord har lika så märks det inte, eller om alla har samma stil så fungerar det.


     


    Är tacksam på uppslag om var man köper nya i alla fall!

  • CoG

    tradera går det också att hitta servetter på.
    Om alla är vita och någolunda samma strl så tror inte jag att folk tänker på att dom kan vara olika.
    Det brukar finnas linneservetter.

    Då jag och min blivande var på en fin restaurang i vår stad för några helger sedan såg våra servetter ut som kökshanddukar.
    Det var riktigt snyggt det med.

    Har IKEA tygservetter till bra pris?

  • Pillan

    Finns engångsservetter som känns nästan som linnetyg. Jag har bara sett det hos grossist, används av en del restauranger. Men kanske finns i "vanliga" affärer med. Duni premium. Vi ska ha sådana, känns inte alls som papper tycker jag. Kostar ca 3-4 kr styck

  • CoG
    Pillan skrev 2012-11-14 20:23:36 följande:
    Finns engångsservetter som känns nästan som linnetyg. Jag har bara sett det hos grossist, används av en del restauranger. Men kanske finns i "vanliga" affärer med. Duni premium. Vi ska ha sådana, känns inte alls som papper tycker jag. Kostar ca 3-4 kr styck
    Vi har också beställt duni.
    Jag tycker att dom verkar vara superbra!
    Man behöver ju inte tvätta alla servetter sen och förvara dom, perfekt!
  • Sofia82

    Saken är den att vi gärna vill ha broderade monogram på, och blivande svärmor har en super-symaskin som gör fina broderier, så hon ska nog ordna det åt oss. Dock verkar hon inte så sugen på att sy 120 servetter, och det kan jag förstå.


     


    Ska kolla Blocket och Tradera, ha inte ens tänkt på det!


    Kökshanddukar kan vara ett alternativ, vi skall vara i en loge. Då blir det den där riktigt genuina känslan av broderade handdukar :)

  • Ekinaj

    Ursäkta menade de där pappersservetterna som känns lite som linne?

  • FrökenMäkelä
    Ekinaj skrev 2012-11-15 21:57:46 följande:
    Ursäkta menade de där pappersservetterna som känns lite som linne?
    Finns på Dunis hemsida.
  • Sofia82

    Jättebra tips med Ellos, myheart och liknande:)


    Ska kolla lite på den banan! Återkommer om vad jag hittar.

  • Sofia82

    Har gjort provbeställningar från Ellos, Jotex och Myheart. Känns bäst att kolla på dem innan man beställer alla :)

  • lillapia
    Sofia82 skrev 2013-01-20 23:23:04 följande:
    Har gjort provbeställningar från Ellos, Jotex och Myheart. Känns bäst att kolla på dem innan man beställer alla :)
    Hur gjorde du att få provbeställning? 
  • Sofia82

    Lillapia, Jag menade att jag beställt en förpackning från vardera ställe med den typ av serett jag tyckte verkade bra. Från Myheart, tillexempel, så beställde ajg en förpackning med 4 servetter (75 . Nu har de kommit och jag väntar de andra senare i veckan. I helgen ska jag jämföra och se vilka jag gillar bäst. De vi inte väljer, kan skickas tillbaka. Då gör jag en ny beställning och köper resterande antal jag behöver från den leverantör som vi valt.

Svar på tråden Billiga och bra tygservetter?