• johanna8801

    Hur ska man lägga upp festen när man ska ha dop tillsammans med bröllopet??

    Någon som har lite ideer på hur man lägger upp festen efter bröllopet när det är kombinerat med dop? Maten hade vi tänkt snittar som förrätt sen buffe samt tårta och kaffe. Men ska man ha bordsplacering, tostmaster, festprogram??

  • Svar på tråden Hur ska man lägga upp festen när man ska ha dop tillsammans med bröllopet??
  • Chicita

    Ska ha och ska ha...
    Den berömda BT-frasen "ni gör som ni vill" passar bra här Flört 

    Om ni vill ha så, så kör ni så.
    Jag föredrar en genomtänkt bordsplacering på alla större tillställningar faktiskt, oavsett vilken tillställning (dop, födelsedagsfirande, bröllop) eftersom det minimerar risken att folk klumpar ihop sig i större "gäng" med strö-platser emellan där några stackare får dela upp sig för att få plats.

    Toastmaster brukar vara att föredra på bröllopsmiddagar då man liksom kan släppa över kontrollen till någon annan. Det är ändå saker som måste fixas, trådar att dra i så att säga, under hela middagen oavsett om man är på restaurang, har catering eller fixar maten själv. Och det är otroligt skönt att slippa den biten efter vigseln då man har fullt upp med att prata med alla gäster som vill gratta eller bara prata en stund om vad som helst.

    Jag skulle inte haft tid att ha någon kontakt med vår cateringfirma eller underhållningen under middagen. Så våra toastmastrar var helt oumbärliga Glad 

    Festprogram är egentligen rätt onödigt tycker jag. Och då hade vi ändå sådana... Men det var mest eftersom vi hade medeltidstema och kände att vi ville presentera maten lite extra + att alla som ville (och det ville alla) kunde ta med ett program hem och visa sina kompisar som var jättenyfikna på vad dom hade fått att äta "på den där konstiga tillställningen" Flört 

Svar på tråden Hur ska man lägga upp festen när man ska ha dop tillsammans med bröllopet??