• Anonym
    Äldre 12 Nov 21:35
    1351 visningar
    2 svar
    2
    1351

    arbete

    hej!

    det är är första gången jag skriver anonymt.
    jag gör det för att jag vet inte vem som läser ni vet. Saker på internet kan komma fram till vem som helst..
    Men jag måste få skriva av mig. Med eller utan reaktioner.

    Idag fick jag en känsla på jobbet,
    det är mobbing det här.

    Vadå tänker ni?

    Jo, hur jag blir behandlad av min chef.

    Jag blir nog f-n mobbad av min chef.
    Jag blir så J-a dåligt behandlad att jag idag satt i foodcourten på vår köpcentra och grät. öppet och fult.

    Idag rann bägaren över så där ORDENTLIGT och jag känner at jag måste ta tag i det.
    I slutet av veckan får jag besked om eventuell fortsatt anställning.
    Jag vet inte om jag vill ha den.
    Jag vet inte om jag orkar ta den striden mot henne. Det ska jag dock göra. För att det faktiskt finns andra som utsätts och som bara lider i det tysta.  

    Jag är en prestationsprinsessa som har höga krav på mig själv att göra rätt,
    min chef slår undan benen på mig gång på gång och klankar ner på mig.
    Känns sådär kan jag säga. 

    Idag känner jag mig dock lättad i att min sambo tycker att jag ska sluta. En av mina föräldrar tycker att jag skall ta strid. Hur det än blir. ta striden.

    Jag tänkte att jag imorgon ska ta upp diskussionen med hur jag känner med arbetsmiljöombud och med facket. De är båda medvetna om hur det är och jag tror facket bara går och väntar på att jag ska komma till dem. 

    ja.. nä jag vill bara skriva av mig lite, jag kanske känner att jag behöver skriva av mig i verkligheten, och vart annars kan jag få stöd eller nån som lyssnar, än här... där jag hänger hela kvällarna! :)

    tack för er tid. 

  • Svar på tråden arbete
  • Äldre 12 Nov 21:37
    #1

    Ibland behöver man bara skrivaav sig. Jag hoppas att det löser sig för dig!

  • Äldre 12 Nov 21:49
    #2

    Jag orkade till slut inte vara kvar på mitt fd jobb efter flera års utfrysning.
    Alla prioriterades över mig, extrapersonal fick i princip bete sig hur som helst och fick bara en klapp på huvudet. Men jag fick skit om jag framförede klagomål som kom från gästerna...
    Droppen för mig var när jag fick höra att jag skulle sluta vara så svartsjuk och att det måste vara mig det var fel på eftersom jag var inblandad i alla bråk (ja även om jag inte gjort något så skyllde alla på mig. Vissa spred rykten om saker jag skulle tyckt eller sagt, fast jag inte hade gjort det. Och om jag någon gång sa något som försvar så förstorades det upp och vreds runt tills det lät helt annorlunda).
    Så det slutade med ett snabbt sms till maken som sa "ok säg upp dig om du inte mår bra". Och sen bad jag chefen stoppa upp det där samtalet hon ville ha pga att jag framfört rätt allvarliga gästklagomål angående en annan anställd och sa upp mig på stående fot.

    Om dom nu hade tyckt att jag gjort fel så skulle dom ju ha försökt ta det där samtalet med mig ändå eftersom det är rätt grovt att anklaga folk på falska grunder som dom menade att jag gjorde (jag skulle ha hittat på klagomålen själv). Men det enda dom sa var "ok här är papperna du ska skriva på"...
    Så för mig var det bevis för att dom ville få bort mig därifrån.

    Nu har jag ett arbete som jag längtar till varje dag. Min migrän har minskat med över 80% och jag har bara behövt ta medicin mot magsår ett par gånger sen nyår (då jag jobbade mitt sista pass).

    Det sköna för mig är att andra avdelningschefer står på min sida och flera av dom har bett mig komma och jobba åt dom när jag kan och har möjlighet. Så det visar också mig att jag inte kan vara problemet. För om jag hade varit så dum och elak så skulle ju inte dom önska se mig på sina avdelningar Solig 

    Jag vet att jobb inte växer på träd.
    Men om du inte kan få ordning på det här så kom ihåg att trivsel på jobbet är bland det viktigaste som finns. Om du får fortsatt anställning så ta hjälp av facket för att reda ut situationen om du inte klarar av det själv.

    Lycka till.
    Jag skickar en förstående tanke till dig, du är inte ensam... 

Svar på tråden arbete