• tyskfroken

Festlokal i Östersund - tips emottages tacksamt :)

Hej!

Jag och fjåsen planerar bröllop och har inte riktigt bestämt oss för var festen ska hållas än. Eftersom många släktingar kommer hitresta är vår tanke att festen bör vara relativt centralt belägen. Vi har även för avsikt att fixa mat och dryck på egen hand så vi är alltså bara ute efter en lokal att tillgå. Kommer vara runt 100 pers.

Någon vänlig själ som har ett tips till övers? :)

Tack för hjälp! 

• Svar på tråden Festlokal i Östersund - tips emottages tacksamt :)
  • majaochputteforeverandever

Hade samma önskemål som du. Det vi fick tag i var Stocke Titt. Där kan man ordna med egen mat och dryck. Dock är det rätt liten lokal och är rätt säker på att man inte kan vara 100 pers... Dessutom är lokalen mycket sliten.

Mr Husman har en fin lokal/er på gamla I5-området. Dock måste man köpa mat och dryck via dem.

Kan du tänka dig en bit utanför är ett tips Lunne bygdegård (Brunflo). Vet dock inte hur många som får plats men det är iaf större än Stocke titt.

Det är dåligt med utbud i centrala Ösd, tyvärr.

Återkommer om jag kommer på mer ställen.

• Sofiiiz

Har du kollat utbudet hos kyrkorna? De har ju ibland stora lokaler man kan hyra? Och ska man servera mat tror jag man får servera alkohol också?

• sanna88

Mot Krokomshållet finns också en heldel lokaler, och i Ås tror jag(?) de finns nån bygdegård

Annars finns de på rödön, en fin bygdegård man kan hyra, inte så långt från stan om man åker över frösön =)

Svar på tråden Festlokal i Östersund - tips emottages tacksamt :)