• J2012

Tips på hur jag ska skämma bort min man?

Hej!

Nu är det några månader sedan vi gifte oss och vi har haft en jättehärlig sommar och höst. Min man är kanske världens gulligaste, han verkar så himla förtjust över att jag är "hans fru" nu! Han är otroligt kärlektfull och mysig. Just nu jobbar han väldigt hårt och reser en hel del i jobbet, och så kommer det dessutom vara ett tag framöver. Ändå ger han mig så mycket uppmärksamhet, ringer & skickar söta sms,  har köpt blommor och presenter och jag känner mig så otroligt bortskämd!
    Jag har en lite lugnare period jobbmässigt och jag vill så gärna göra något speciellt för honom. Vi gör vanligtvis lika mycket att hemmasysslorna men pga problem med bl.a bilen (som jag verkligen inte kan) så har han fått dra ett extra lass även hemma. 
    Nu försöker jag göra lite mer än vanligt hemma, ser till att hinna tömma diskmaskinen innan honom, rensa aska ur den öppna spisen (vilket han alltid gör annars) och göra lite extra god mat ibland. Men vad mer kan man hitta på? Han uppskattar allt från att gå på hockey till spa, pizza i soffan till fin middag på restaurang. Men jag är helt tom i bollen och vill ha inspiration, vad kan man hitta på? Stort som smått...

• Svar på tråden Tips på hur jag ska skämma bort min man?
  • Chicita

Jag uppskattar vardagslyx mer än saker som man ska planera in och åka iväg och göra.
    Och det låter ju som att du redan ger den lyxen till honom nu när du försöker dra ett större lass.

Men varför inte köra lite hemmaspa någon kväll?
    Köp en bra massageolja och ge honom en riktigt avslappnande massage, sen en härlig dusch/bad med en lyxig duschcreme och efteråt en härlig bodylotion.
    Sen kurar ni upp er i soffan med ert favoritgodis och en riktigt bra film. Gärna en typ Tisdagskväll eller något. Alltså en dag där ni bara helt enkelt behöver något lite "mer" Glad 

• GustavB

Vardagslyx är sjukt underskattat!
    Tycker Chicitas råd var klockrent. Min sambo brukar fixa manikyr med handmassage osv då och då, bra grejer :p Kolla film när någon fixar ens händer = guld värt!  

• CoG

Jag brukar massera min blivande på kvällen då ungarna lagt sig lite då och då.
    Han har rätt spända rygg och nackmuskler och behöver det.
    Själv tycker jag att det är mysigt att massera, för man får ju själv en dos av värme och närhet.

Jag är inte utbiladad massör eller så, det finns böcker att köpa/ låna om man vill ha tips på hur man kan göra för att det ska ge extra effekt.

Annars händer det lite då och då att vi tappar upp ett väldoftande bad till varann, tänder lite ljus i badrummet och slår igång lugn musik eller lägga fram en ny tidning som den andra tycker är intressant.
    Ibland är det han och ibland är det jag.
    Vi brukar märka på varandra när det behövs.

Ibland blir det fotbad också, det brukar variera vad vi gör för varandra.
    Vi har ett uppblåsbart fotbad. Det är perfekt för det tar nästan ingen plats alls om man tömmer bort luften.

Att få en kopp te utan att man bett om det är också omtanke.
    Eller att den andra tar hand om både middag och bortplockning.

Finns mycket man kan göra till vardags för varann som varken kostar särkilt mycket eller tar så mkt energi.

Eftersom att vi har två barn varav en strax över året så är vi oftast hemma om kvällarna.
    Därför blir det mest sånt här vi gör för varandra.

• J2012

Tack för tipsen! Jag har ganska klena händer så jag är inte jättebra på att ge massage, även om jag gör det ibland när han ber om det. MEN handmassage och manikyr gav jag honom en gång, och han gillade det massor! Förstår inte att jag glömt bort det. Vi har tyvärr inget badkar, men han saknar det jättemycket så fotbad var ett superbra tips! Det ska jag skaffa imorgon!

Ikväll är han bortrest och imorgon kväll när han kommer hem så jobbar jag, så nu håller jag på att fixa hans favoritefterrätt som får stå som en överraskning i kylen. 

En annan sak jag gör ibland (som känns sjuuukt amerikanskt hemmafruig) är att jag sorterar hans underklädeslåda i garderoben. Viker alla kalsonger och parar ihop alla strumpor . Han själv har aldrig tålamod att lägga in saker snyggt, så han blir alltid jätteglad när jag gjort det.

Mer tips! Det är kul att läsa om hur man kan rå om varandra lite extra såhär i höstmörkret :)  

Svar på tråden Tips på hur jag ska skämma bort min man?