• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skänker du pengar till välgörenhet?
  • Soldemor

    Jag skänker regelbundet pengar till hjälporganisationer, för djur. Det är så många som ger till alla de andra, och då mitt hjärta brinner för djur i allmänhet och katter i synnerhet, så blir det sådana organisationer som får mitt stöd, bl a katthemmet som min Isolde kommer ifrån, kastreringsbussen och wwf

  • snowstars

    Då jag är student och verkligen försöker leva på så lite som möjligt för att slippa stora studielån har jag inte så mycket pengar över att jag kan skänka varje månad. Men till jul varje år skänker jag en liten summa till någon organisation som jag tycker gör ett bra jobb. BRIS ligger mig varmt om hjärtat, och WWF. Har också skänkt till hjärt- och lungfonden någon gång, när min morfar fått en hjärtinfarkt.


     


    I år funderar jag på om jag ska skänka till WWF igen eller om det blir Min Stora Dag, Cancerfonden eller något helt annat..


     


    Ja, just det, jag lägger alltid ner en bunt med växelpengar i insamlingsbössorna till världens barn, när de kör den stora kampanjen i oktober.

  • Emelie 87

    Jag har skänkt pengar till Läkar Utan Gränser ett tag nu. Känns som att de gör ett kanonjobb för folk i utsatta delar av världen. :) 


    En man, två barn, oändligt med kärlek
  • Alyllyra

    Jag är fadder till en liten flicka i Sierra Leone via ActionAid. De fokuserar speciellt på kvinnor i sitt hjälparbete, och det känns vettigt tycker jag.
    Sen skänker jag pengar till Rädda barnen regelbundet också, och till Röda korset lite mer sporadiskt.

    Min sambo är medlem i Greenpeace och Amnesty, så jag snyltar på hans medlemskap. Speciellt när det kommer fram sådana där som står på stan och undrar om man har tid en stund, då brukar jag säga att jag redan är medlem, eftersom sambon är det... Känns ju onödigt att ha två medlemskap i samma familj. Glad

  • maxmamma

    jag skänker lite då o då till både djur o barn organisationer. Djur o barn ligger mig varmast om hjärtat.

     

  • Boringbrick

    Min familj är fadder till en liten flicka och vi skickar pengar till henne och hennes by varje månad. Vi har en bild på henne på kylskåpet, så det känns kul att veta vem vi egentligen hjälper. :)

  • Chicita

    Jag är världsförälder. Jag är medlem i Greenpeece och Djurens rätt (föredetta NSMPD).
    Jag funderar dock på att säga upp världsförälderbiten. Jag har flera gånger påpekat att jag hellre tar kvartalsredovisningen på mail för att minska dom administrativa kostaderna och öka procenten pengar som går till de behövande.
    Men jag får ingen respons för det. Så då ska jag nog välja något annat att stödja istället tror jag...

    Sen behöver jag ingen klapp på axeln för att jag stöttar någon hjälporganisation.
    Om jag inte hade råd så hade jag inte bidragit, helt enkelt... 

Svar på tråden Skänker du pengar till välgörenhet?